• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vba voor samenvoegen en centreren cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnohartemink

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2011
Momenteel heb ik een vrij groot excel bestand waarvan ik een vastgestelde hoeveelheid cellen wil samenvoegen en centreren: Zie voorbeeld Bekijk bijlage Voorbeeld 3.xlsx

Rechter kolom is hoe het moet worden en linker kolom is de huidige situatie. Het mag duidelijk zijn dat die slechts een voorbeeld is en het originele bestand vele malen groter is..

Alvast dank! :thumb:

Het aantal samen te voegen cellen verschilt. Waar is dat van afhankelijk?

In het originele bestand is de linker kolom een automatisch gegenereerde set aan data op chronologische volgorde. De lengte van iedere datum is afhankelijk van hoeveel batches er die dag geproduceerd zijn. Ik zal het origineel iets aanpassen zodat het fictief is:Bekijk bijlage Voorbeeld 3.xlsx

Linker kolom zijn verschillende datums. Afhankelijk van de grote van deze datum moet bij kolom H de cellen worden samengevoegd tot het daarop volgende getal.

Hoe gebeurt de samenvoeging van cellen in kolom A en B nu ?

mvg

Leo

Cellen moet je helemaal niet willen samenvoegen en al zeker niet in combinatie met VBA. Jouw voorbeeldje is een draaitabel waarin je zelf wat hebt lopen "prutsen". Dus maak even een voorbeeldje waarin ook duidelijk wordt waar de getallen in kolom H vandaan komen.

Cellen moet je helemaal niet willen samenvoegen en al zeker niet in combinatie met VBA. Jouw voorbeeldje is een draaitabel waarin je zelf wat hebt lopen "prutsen". Dus maak even een voorbeeldje waarin ook duidelijk wordt waar de getallen in kolom H vandaan komen.

Ik heb zeker niet lopen "prutsen". Enigste wat ik heb ik gedaan is de gevoelige data verwijderen die niet van toepassing is, maar wel wordt weergegeven in het originele bestand. Zoals ik al zei dit is automatisch gegenereerd, namelijk door Cognos een financial performance and strategy management systeem van IBM

Nu vindt ik dit ook niet een erg doordachte opmerking. Wanneer ik namelijk een filter toepas en de cellen zijn niet samengevoegd dan verdwijnt de data. Wanneer je namelijk filtert met samengevoegde cellen dan past Excel zich hier automatisch op aan. Dus samenvoeging is absoluut noodzakelijk.

Nu om je vraag te beantwoorden. Het is een gemiddelde van kolom D, afhankelijk van de grote van kolom A en B. Dus als de datum van A en B over 3 cellen strijkt dan wordt ook het gemiddelde van 3 cellen genomen bij kolom D op dezelfde hoogte als Kolom A en B. Vervolgens komt dan het resultaat in kolom H.

Laatst bewerkt:
Hoe gebeurt de samenvoeging van cellen in kolom A en B nu ?

mvg

Leo

Dat gebeurt door de bovenstaande software. Echter ben ik bezig met gegevensanalyses dus ik moet de data op een wat andere manier gebruiken.

Laatst bewerkt:
Dus als ik het goed versta zijn die reeds samengevoegd,
in dat geval kan deze dienen.

mvg
Leo

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan