• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vba vraag

• Onderwerp starter Onderwerp starter magaz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

magaz

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2009
Beste mensen,

Ik heb een probleem met een excel file waarin ik een vba code zou moeten hebben. Ik geraak er niet meer wijs uit en heb al gezocht op internet en vindt geen antwoorden.

Ik zou graag een code hebben die mij automatisch de weekdagen geeft van een bepaald jaar. Bv 2010

maar ik zou het zo moeten hebben dat elke datum 5 samengevoegde cellen zijn en tussen 2 samengevoegde cellen 1 cel tussen zit. En dit allemaal met behulp van een macro zodat ik dit niet elk jaar moet doen.

in bijlage zit een voorbeeld in.

met vriendelijke groeten
magaz

Bijlagen

tip: samengevoegde cellen of rijen

ik kan je met het VBA verhaal niet helpen.

wel wil ik je vragen, waarom je dit op deze manier wilt opzetten.

samengevoegde cellen en rijen (kunnen) in de toekomst problemen geven bij het maken van formules.

denk dus eerst eens goed na over de opzet van het model.

wat heb je nu aan info nodig en wat in de toekomst.

met vriendelijke groeten,

Oeldere

Daar heb je geen VBA voor nodig. Je zet de eerste datum in de bovenste cel en dan voor de volgende cel doe je A1+1 etc. +1 telt 1 dag op bij de datum.
En volgend jaar pas je de eerste cel aan en dan werkt het ook weer voor dat jaar.

Ben het wel met Oeldere eens, samengevoegde cellen maken het niet makkelijk

Ron

Waarom met een macro ? Kan toch ook met een formule, die neemt gelijk de opmaak mee.
Zie voorbeeldje.

Bijlagen

Code:
Sub tst()
For i = 1 To 2167 Step 6
    Range("A" & i).Resize(5).Merge
Next
End Sub

bakkertje je bent een grote schat!!!! heel goed egt bedankt

@ de rest: ik wil samengevoegde cellen omdat naast de datums ook nog 5 werken taken dienen te komen ;)

tip: samengevoegde cellen / rijen MAGAZ

zie post #2.

dit gaat voor nu wel werken, maar waarschijnlijk krijg je hier in de toekomst toch last van.

waarom dan niet de datum in alle 5 de opeenvolgende cellen gezet (a1 t/m a5).

hiermee wordt dit probleem ook opgelost

nogmaals mij maakt het niet uit (deze oplossing is ook goed); het is alleen een goed bedoelde raad.

met vriendelijke groeten,

Oeldere

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan