• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jurgen2807

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2011
Berichten
137
Dag allen,

Ik heb jullie hulp nodig. In de bijlage vinden julie een eenvoudige versie van een projecten prognosemodel die binnen mijn organisatie wordt gebruikt.

In de kolommen F tm AB kan informatie staan. Veelal is dat een bedrag (muv kolom X). Niet op iedere regel zal iets komen te staan. Als ik een project of meerdere projecten wil doornemen met een projectleider, dan verberg ik de lege rijen door de 0 uit te vinken in het filter wat ik in cel A9 heb gezet.

Dat dien ik voor ieder tablad apart te doen. Dat is monnikenwerk als er heel veel projecten door te nemen zijn.

Kan dit opgelost worden op een andere manier waarbij ik in 1 keer alle lege rijen op alle tabbladen kan verbergen in rijen 10 t/m 399?
Let op: in kolom A zijn enkele cellen geel gearceerd. Deze hebben een andere formule dan de niet geel gearceerde cellen. Deze rijen moeten alleen verborgen worden als er geen waarde is in het bereik dat in de formule is opgegeven van die gele cellen. Enkele cellen hebben ook waarde 1. Die moeten altijd zichtbaar blijven ook al hebben ze geen waarde in kolom F tm AB.

Ik heb geen idee of dit kan ja of nee. Ik kan in ieder geval de vraag hier stellen. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
 

Bijlagen

Code:
Sub Filter_nul()
    Dim mySheet As Worksheet
    For Each mySheet In Worksheets
        If mySheet.AutoFilterMode Then mySheet.Range("A8").AutoFilter 1, "<>0"
    Next
End Sub
 
Het beste advies:

- gebruik geen samengevoegde cellen
- zet alle gegevens in 1 werkblad
- dan is 1 autofilter, of draaitabel voldoende.
- maak een onderscheid tussen een werkblad met gegevens en een werkblad met een overzichtelijke weergave van (een deel van) de gegevens
- doe even alsof Excel als database gebruikt wordt

Jij zoekt nu een VBA-oplossing voor een niet-optimale struktuur van gegevens.
 
Laatst bewerkt:
Code:
Sub Filter_nul()
    Dim mySheet As Worksheet
    For Each mySheet In Worksheets
        If mySheet.AutoFilterMode Then mySheet.Range("A8").AutoFilter 1, "<>0"
    Next
End Sub

Deze code werkt goed. Dank hiervoor. Ik zie dat deze voor ieder blad werkt. als ik dit niet voor ieder blad wil laten werken, maar slechts voor een selectie aan tabbladen, wat dien ik dan te doen?
 
Het beste advies:

- gebruik geen samengevoegde cellen
- zet alle gegevens in 1 werkblad
- dan is 1 autofilter, of draaitabel voldoende.
- maak een onderscheid tussen een werkblad met gegevens en een werkblad met een overzichtelijke weergave van (een deel van) de gegevens
- doe even alsof Excel als database gebruikt wordt

Jij zoekt nu een VBA-oplossing voor een niet-optimale struktuur van gegevens.

Dit is nog een te ver van mijn bed show. Dank hiervoor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan