• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

bascas

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2006
Hallo, in mijn documentje als je op tabblad "main" in kolom A een nummer invuld, maakt excel een tabblad aan met die naam. Nu zou hij ook automatisch dat getal als hyperlink moeten zetten in kolom D. Als ik het getal daar zelf invul dan maakt hij er wel een hyperlink van.

En... ik zou graag in cel F3 het kaartnummer willen invullen waarna na de enter je gelijk op dat tabblad uitkomt waar dat nummer zich bevindt. Hoe maak ik dat. Ik ben met permanente zoekvensters aan de gang gegaan, maar dat lukte me niet.

Hoop op jullie hulp:o

Groet Bas

Bekijk bijlage Bonuskaartkorting.xls

Bij het toevoegen van een nummer in de 1e kolom wordt er een hyperlink gemaakt naar de betreffende werkblad.
Indien een nummer in F3 wordt ingevoerd dan wordt het bijbehorende werkblad geopend.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Roncancio, bedankt voor je antwoord. Kennelijk ben ik het e.e.a. vergeten om het werkend te krijgen. Maar.. als nu een tabblad wordt aangemaakt, dan wordt niet de knop " naar Main" in de linkerbovenhoek gekopieerd. En.. tabblad "1" is beveiligd, en dat wordt ook niet gekopieerd. Wat zou hier de oplossing zijn?

Groet Bas

Ik heb de code al aangepast.
In het bestand wordt nu werkblad1 gekopieerd inclusief de knop naar Main.
Het werkblad is beveiligd met het wachtwoord bascas

De knop werd aanvankelijk niet getoond omdat je het bereik kopieerde in plaats van het gehele werkblad.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Rocancio, bedankt voor je aanpassing. Maar ik enk dat er nog iets is met de beveiliging. Als ik een blad 2 maak, zit die er niet op, op 3 en 4 weer wel, en 5 weer niet. Enig idee hoe dat kan. Werk met excel 2003.

groeten Bas

Roncancio,

Helemaal top! Hier kunnen we wat mee.

Beveiliging tabblad Main VBA error

Hallo, graag wil ik tabblad " main" op cel F3 en A9:G300 na beveiligen, maar ik krijg dan een VBA script error, wat is hier de oorzaak van, en hoe zou ik het kunnen oplossen?

Alvast bedankt voor het meedenken.:thumb:

Groet Bas

Bijlagen

Heb je een voorbeeld waar fictieve gegevens instaan?
Welke foutmelding krijg je? Op welke regel?
Welke handelingen voer je uit zodat de foutmelding verschijnt?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Roncancio, zodra ik het tabblad " main" beveilig, verschijnt fout 1004:
Code:
c.Hyperlinks.Add Anchor:=c, Address:="", SubAddress:="'" & c.Value & "'!A1", TextToDisplay:=" " & c.Value

Bestand is in vorige post toegevoegd.

Gr Bas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan