• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA waarde in kolom op ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

ivoexcel

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2018
Hallo allemaal,

In mijn code geef ik cellen een kleur aan de hand van verschillende voorwaarde. Nu wil ik bij een van de voorwaarde dat wordt gekeken of de waarde in kolom A voorkomt in kolom A van blad X.

het zou op onderstaande neer moeten komen (alleen kan ik natuurlijk niet zeggen waarde kolom A = waarde kolom A:A van blad X).

Kan iemand mij helpen hoe ik in de If/ Else kan aangeven dat de waarde in een range op een andere pagina gezocht moet worden.

Alvast bedankt!

HTML:
Sub Macro()

Dim I As Long
Dim r1 As Range

For I = 1 To 50000
Set r1 = Range("A"& I)

If r1.Value = Worksheets("X").Range("A:A") Then r1.Style = "Goed"

Next I

End Sub

Laatst bewerkt:
zo:

Code:
If Application.CountIf(Worksheets("X").Range("A:A"), r1.Value) Then r1.Style = "Goed"

In aanvulling op bovenstaande hoe kan ik dan het volgende:

Ik wil graag waardes in het begin blad vergelijken met waardes in de juiste rij in blad X.

nu heb ik:
HTML:
    If r4.Value = 6 Then
        If r5.Value >= 2 And r5.Value <= 11 Then
        r6.Value = "Tekst"
        r1.Style = "Goed"
        r7.Copy Destination:=r8
        r7.FormulaR1C1 = "=RC[6]-RC[7]"
        r9.FormulaR1C1 = "=RC[-1]*0.05"
        Else
        If r5.Value >= 26 Then r1.Style = "Goed"
        End If
    End If

Deze waardes wil ik graag in Blad X plaatsen dan krijg je iets van:

HTML:
    If r4.Value = (zoekwaarde regel)
        If r5.Value >= (regel van zoekwaarde in blad X maar dan kolom B waarde nemen) And r5.Value <= (regel van zoekwaarde  in blad X maar dan kolom C waarde nemen) Then
        r6.Value = (regel van zoekwaarde  in blad X kolom D)
        r1.Style = "Goed"
        Else
        If r5.Value >= (regel van zoekwaarde maar dan kolom E waarde nemen) Then r1.Style = "Goed"
        End If
    End If

De code moet dus uit Blad X de juiste regel nemen en dan de bijbehorende waarde in de kolommen vergelijken. Hieronder wat in blad X zou staan.

Knipsel.PNG

Laatst bewerkt:
VenA, je hebt helemaal gelijk excuus. Hierbij een voorbeeld bestand.

op dit moment werkt onderstaande code maar ik wil dus graag deze gegevens niet allemaal ingeven in de code maar ophalen uit blad X.

HTML:
If r4.Value = 6 Then
        If r5.Value >= 2 And r5.Value <= 11 Then
        r6.Value = "Tekst"
        r1.Style = "Goed"
        Else
        If r5.Value >= 26 Then r1.Style = "Goed"
        End If
    End If

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Mooi man. Ik kan er geen voor- of achterkant in vinden. Dus iets meer uitleg lijkt mij op zijn plaats.

Nu plaatst deze code aan de hand van de waarde in r4 en r5 waardes en kleurt r1 groen.

Ik wil graag dat deze variabele zoals in dit geval tussen 2 en 5 of meer dan 26 graag ophalen uit blad X inplaats van als vaste waarde in de code.

In deze code staat 1 mogelijkheid maar dit kunnen er ook 20 zijn. Dan moet ik 20x de code invoegen ik wil dan graag 20 regels in blad X.

Hopelijk heb ik het zo duidelijk uitgelegd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan