• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA waarde opzoeken in lijst en wissen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rens80

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2020
Hoi,

Ik ben op zoek naar een VBA code om vanuit een actief tabblad een naam op te zoeken in 4 andere tabbladen en als deze daarop voorkomt moet de naam gewist worden.

Ik heb een werknemersdossier bestand, waarbij elke werknemer een apart tabblad heeft. Bij het in dienst melden wordt de naam van de werknemer op een van vier tabbladen vermeld in het tabblad van het team waarin de werknemer komt te werken. Bij het uit dienst melden wil ik een knop maken die de naam van de werknemer in deze 4 tabbladen gaat zoeken en waar de naam voorkomt deze ook meteen wist. De 4 tabbladen heten Verkoop, Inkoop, Marketing en Staf en staan niet achter elkaar.

Ik heb al vanalles geprobeerd, maar ik kom niet tot de juiste macro.

Alvast bedankt voor de hulp

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Plaats een voorbeeld document.
Zie de link in mijn handtekening.

Mij is het het niet geheel duidelijk. Maar met zoiets moet je een heel eind komen.

Code:
Sub VenA()
  naam = Sheets("Uit Dienst").Cells(1)
  For Each sh In Sheets(Array("Verkoop", "Inkoop", "Marketing", "Staf"))
    Set f = sh.Columns(1).Find(naam, , xlValues, xlWhole)
    If Not f Is Nothing Then f.EntireRow.Delete
  Next sh
End Sub

Ha VenA,

Dank voor de hulp. Het werkt perfect. Enige aanpassing die ik nog nodig heb is dat alleen de cel waarin de naam staat wordt leeggemaakt en niet de hele rij wordt verwijderd

Als je al van alles geprobeerd hebt dan heb je vast al wel gevonden hoe je een cel leeg kan maken.;)

je hebt gelijk. klein beetje moeten puzzelen, maar opgelost

THNX!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan