remcop1989
Gebruiker
- Lid geworden
- 29 mrt 2012
- Berichten
- 492
Zie bijlage Bekijk bijlage 170029
Ik heb een Excel document met daarin een lijst van artikelen met codes, omschrijving, prijs etc. etc.
Nu worden offertes voor deze artikelen gemaakt in Word. In deze offerte komt ook een lijst met artikelen, aantallen, codes, omschrijving etc. Dat is de "lijst" in de bijlagen van deze thread. Wat ik hiermee wil:
- "aantal" wordt zelf ingevuld door gebruikers
- "artikelcode" moet een dropdownbox worden waaruit artikelcodes gekozen kunnen worden en vervolgens moet de omschrijving automatisch ingevuld die in het Excel document achter de betreffende artikelcode staat
EN/OF
- "omschrijving" moet een dropdownbox worden waaruit producten gekozen kunnen worden en vervolgens moet de artikelcode automatisch ingevuld die in het Excel document voor de betreffende omschrijving staat
- Prijs wordt automatisch ingevuld vanuit Excel naar aanleiding van de artikelcode/omschrijving
- het zou fijn zijn als deze gegevens ook nog handmatig aan te passen zijn zonder dat dit tot problemen leidt. De (in Word) handmatig aangepaste gegevens hoeven niet opgeslagen te worden in het Excel document.
Wat is hierin mogelijk?
Ik heb een Excel document met daarin een lijst van artikelen met codes, omschrijving, prijs etc. etc.
Nu worden offertes voor deze artikelen gemaakt in Word. In deze offerte komt ook een lijst met artikelen, aantallen, codes, omschrijving etc. Dat is de "lijst" in de bijlagen van deze thread. Wat ik hiermee wil:
- "aantal" wordt zelf ingevuld door gebruikers
- "artikelcode" moet een dropdownbox worden waaruit artikelcodes gekozen kunnen worden en vervolgens moet de omschrijving automatisch ingevuld die in het Excel document achter de betreffende artikelcode staat
EN/OF
- "omschrijving" moet een dropdownbox worden waaruit producten gekozen kunnen worden en vervolgens moet de artikelcode automatisch ingevuld die in het Excel document voor de betreffende omschrijving staat
- Prijs wordt automatisch ingevuld vanuit Excel naar aanleiding van de artikelcode/omschrijving
- het zou fijn zijn als deze gegevens ook nog handmatig aan te passen zijn zonder dat dit tot problemen leidt. De (in Word) handmatig aangepaste gegevens hoeven niet opgeslagen te worden in het Excel document.
Wat is hierin mogelijk?