[VBA Word] Zoek tekst totdat hij is gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcop1989

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2012
Vanuit een programma worden stukken tekst in Word gezet. Dit gebeurd "op de achtergrond" totdat het hele document klaar is (men heeft dan een document met een offerte erin).

Aan het einde van dit proces laat hij de cursor aan het eind van het document staan. Ik wil deze cursor aan het begin van het document hebben. Dit is makkelijk te doen door de combinatie "Ctrl + Home" in de macro te verwerken. Hiertoe moet ik echter wachten tot het hele document klaar is. Hoe lang dat duurt verschilt totaal per document.

Hoe kan ik in Word de macro continue een stuk tekst laten zoeken totdat dit gevonden wordt? Ik laat dan aan het einde van het document een tekst meegeven, waarna de macro start met de toetscombinatie.

Een timer werkt dus niet gezien het de ene keer 3 en de andere keer 20 seconden duurt tot het document klaar is.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

Alvast bedankt voor de reacties!

Niet duidelijk:

in Word de macro continue een stuk tekst laten zoeken totdat dit gevonden wordt?

Wat kan hiervan de zin zijn ? Plaats svp een voorbeeldbestand.

Voorbeeldbestand plaatsen is niet mogelijk omdat de betreffende bestanden uit een specifiek programma komen. Zonder het programma heeft men dus ook niets aan het bestand.

Nadere uitleg die e.e.a hopelijk verduidelijkt:

Het programma plaatst zoals gezegd verschillende teksten in een Word document. Dit gebeurt op de achtergrond en is niet zichtbaar. Enkel een "voortgangsbalk" is te zien in het programma. Zodra het document af is springt dit blauw knipperend op de taakbalk erbij (geminimaliseerd venster dus).

Voorbeeld van de document-opbouw:
- tekst 1
- tekst 2
- tabel
- "opmaakzin"
- tekst 3
- tekst 4
- tekst 5

Onder de tabel staat de "opmaakzin". In de macro (module) staat een code die het document controleert op deze opmaakzin. Komt hij hem tegen, dan voert hij de macro FormatTableQuotationLines uit. Deze macro wordt gestart ook als het document nog "op de achtergrond" gevuld wordt. Het is in het algemeen zo dat de macro klaar is VOORDAT het document af is.

Als het document af is en geopend wordt, zet hij de cursor standaard aan het einde van het document.

Ik zoek nu een manier om de cursor naar boven aan het document te plaatsen middels selection.homekey.
Dit stukje aan het einde van de macro plaatsen heeft geen nut, omdat de macro eerder klaar is dan het document.

(Indien ik zodra het document klaar is "ctrl+home" indruk, springt hij naar de bovenkant van het document en dat is exact wat ik wil. Hopelijk kan ik dit in de code verwerken)

Is dit een duidelijkere uitleg?

Remcop1989,

Ik zie niet waarom je naar het begin van het bestand zou willen springen. Ik neem aan dat het bestand
als het klaar is wordt opgeslagen en verstuurd of iets dergelijks.
Bij het openen van een bestand in Word wordt begonnen op de eerste pagina dus op de positie waar je hem hebben wilt.
Als je toch om de een of andere manier naar het begin wil springen, kijk dan eens naar het programma dat de
diverse onderdelen aan elkaar plakt. Ik neem aan dat het laatste stuk altijd het zelfde is, misschien dat je daar wat code
aan toe kunt voegen.

Elsendoorn2134

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan