VBA Wordt - Auto invullen m.b.v. drop-down list

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerjan87

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2016
Hallo,

Momenteel ben ik bezig met het opstellen van een standaard Word template.
Om tijd te sparen wil ik graag bepaalde gegevens automatisch in laten vullen afhankelijk van een keuze in een dropdown lijst.
Als voorbeeld een dropdown met hierin een lijst van bedrijven. Afhankelijk van welk bedrijf wordt geselecteerd wordt in een ander veld het adres van het gekozen bedrijf weergegeven.
Bepaalde cellen worden dus automatisch door middel van een dropdown lijst ingevuld. Er moeten meerder dropdown lijsten en automatische invulvelden in mijn bestand komen.

Ik heb enige ervaring met VBA in Excel maar kwam er zelf niet uit. Daarna een zoektocht gestart op internet en heb bijgaand bestand gevonden. Dit is eigenlijk precies wat ik zoek maar heb een probleem. Hoewel het in dit bestand prima werk lukt het mij niet om dit te kopiëren naar mijn eigen bestand (VBA en invulvelden kopiëren). Ook het aanpassen van de code en vermenigvuldigen in het voorbeeld bestand lukt niet. Eerlijk gezegd begrijp ik de code ook niet goed.

Heeft iemand misschien een andere oplossing of kan iemand het voorbeeld uitleggen zodat ik het kan kopiëren naar mijn eigen bestand?

Alvast bedankt!

Bijlagen

Begin eens met ook je eigen bestand mee te sturen; we kunnen weinig oplossen aan een bestand dat goed werkt :). Ik kan hooguit uitleggen wat er gebeurt...
Overigens zou ik zelf nooit voor deze oplossing gaan, maar alle variabele gegevens die je nu via losse contentcontrols invoert via een formulier regelen. Dan heb je meer mogelijkheden, het is makkelijker te maken en je hebt meer controle over je document.

Dag OctaFish,

Helaas kwam ik er zelf niet uit en had daarom geen eigen bijlage toegevoegd(was vrij leeg:rolleyes:). Maar ter verduidelijking bijgaand mijn doel. Dit is een standaard offerte tamplate. Om fouten te voorkomen en voor de snelheid was het idee bepaalde gegevens automatisch in te laten vullen.

3 voorbeelden waar ik aan dacht:
- Als je de bedrijfsnaam selecteert in de dropdown wordt automatisch het adres ingevoerd (zelfde als voorbeeld);
- Als je een naam selecteert bij "behandeld door" wordt automatische zijn mail en telefoon nummer ingevoerd;
- Als het onderwerp op pagina 1 wordt ingevuld komt dit ook te voorschijn op de andere pagina's in de koptekst.

Hopelijk heb je (of andere) een voorbeeld of oplossing.
Alvast bedankt.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan