• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA xlUp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Revdutchie

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2009
Berichten
645
Het is duidelijk niet mijn ding dat lookup gebeuren.

Ik wil uit de reeks E100:E50 de onderste gevulde cell verwijderen op een ander blad meet een knop

Ik heb de code

Code:
Private Sub Undo1_Click()
With Sheets("Variadata")
 .[E100:E50].End(xlUp).Cells.ClearContents
 End With
End Sub

Maar die stopt niet bij E50 ??
 
Je gaat nu vanuit een bereik omhoog kijken (probeer eens handmatig het bereik E100:E50 te selecteren, hou de End-toets ingedrukt en druk op 'pijltje omhoog', dan zie je wat je met deze code doet.

Ik denk dat Sheets("Variadata").Range("E100").End(xlUp).ClearContents wel doet wat je zoekt.

Hoop ik...

Groeten, Marcel
 
Je gaat nu vanuit een bereik omhoog kijken (probeer eens handmatig het bereik E100:E50 te selecteren, hou de End-toets ingedrukt en druk op 'pijltje omhoog', dan zie je wat je met deze code doet.

Ik denk dat Sheets("Variadata").Range("E100").End(xlUp).ClearContents wel doet wat je zoekt.

Hoop ik...

Groeten, Marcel

Ik heb je code nog niet geprobeerd maar het lijkt me stug dat het werkt. Even wat duidelijker uitleggen.

In de reeks E50:E100 staan getallen, als ik op de knop druk moet de onderste waarde (1 cel) uit de reeks geleegt worden MAAR bij E50 moet dat stoppen, Hij mag dus NIET E49 legen..
 
Aha (denk ik).

Dan zou ik beginnen op E101 (als die tenminste leeg is), en testen of het regelnummer niet te laag is:

Code:
With Sheets("Variadata").Range("E101").End(xlUp)
     If .Row > 49 Then .ClearContents
End With

Komt dit ergens?

Groeten, Marcel
 
Aha (denk ik).

Dan zou ik beginnen op E101 (als die tenminste leeg is), en testen of het regelnummer niet te laag is:

Code:
With Sheets("Variadata").Range("E101").End(xlUp)
     If .Row > 49 Then .ClearContents
End With

Komt dit ergens?

Groeten, Marcel

OMG die > 49 had ik zelf moeten kunnen bedenken:eek:

Marcel het werkt, toppie en bedankt :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan