• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost VBAproject password unprotecten en daarna weer protecten

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

antonl007

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2022
Gents,

Het VBAproject wachtwoord is nodig ter bescherming van o.a. veryhidden sheets die dat moeten blijven. 1 van die sheets maak ik dus even visible met unprotect maar in mijn test (via een macro een grote hoeveelheid data "Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValuesAndNumberFormats") geeft tie een foutmelding als ik het VBAproject password nog niet heb ingevuld en als ik password wel heb ingevuld gaat het zoals het moet. Het lijkt mij dat het VBAproject password dus de boel tegenhoudt?

vraag: Is er ook een command om het VBAproject the unprotecten en weer te protecten? Kan het niet vinden?

bvd,
Anton

Password

Hallo Anton,

Het zoeken is echt niet moeilijk b.v. excelchamps.com/vba/protect-sheet/

Groet

Dirk

Ha Dirk,

Reken maar dat ik eerst goed zoek want dat is toch sneller. Het gaat dus niet om het sheet of het workbook maar om VBAproject password. Dat kan ik nog steeds niet vinden en ook niet in jouw link. Maar miss kijk ik er toch overheen?

groet,
Anton

Het wachtwoord van het VBA project staat los van het wachtwoord van een beveiligd werkblad.
Ik zie dus niet wat die met elkaar te maken hebben.
En je maakt een werkblad zichtbaar met UnProtect?

als ik de "Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValuesAndNumberFormats" wil uitvoeren moet het werkblad zichtbaar zijn. Ik kreeg n.l. een foutmelding wat verdween als het werkblad niet invisible was. (ook bij de copy in een ander bestand was dat het geval, dat het werkblad eerst ziohtbaar moet zijn voordat ik een copy command uitvoer). Dus eerst maak ik het werkblad zichtbaar en dan hoppa. Echter, als het VBAproject lock er nog op zit (terwijl ik het bestand voor mij heb) dan doet tie de paste niet terwijl als ik het VBAproject password invul en de test herhaal hij het dan wel doet....dus vandaar de vraag

Je moet het werkblad UnProtecten voordat je er wat op kan doen, niet het VBA project zelf.

er zit geen password op....heb het nogmaals gecontroleerd en het volgende: de 1ste keer geeft tie de melding "methode pastespecial van klasse range is mislukt", of VBAproject password nu wel of niet is ingegeven. Als ik de test herhaal dan doet tie het wel????

Mijn idee is om een copy te doen uit een bestand en die copy in een ander bestand (vai het klembord) te pastespeciallen met opmaak van waarden en getallen. Dat geeft dus steeds (de 1ste keer???) die foutmelding etc.

Misschien handig als je dat document hier plaatst.

heb ik zeker aan gedacht maar kon natuurlijk niet vanwege etc. Iig had ik een simulator een aangepast nav jouw commentaren en nogmaals doorlopen en daar geeft tie geen fouten....het enige verschil was dat ik een unprotect deed op een werkblad waar de macro gestart werd (wat eigenlijk niet nodig is bij nader inzien) en die heb ik dus weggehaald en nu werkt alles tot nu toe zoals het moet. Dus mijn probleem opgelost en op VBAproject password is niet relevant voor VBA uitvoer in macro's e.d.

Thx all.

Neem als leidraad bij dit soort excercities: 'kan dat niet simpeler?'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan