Vbe 2.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

elrosso

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2006
ik wil een (oud) spel installeren op XP. ik krijg direct de melding dat VBE 2.0 niet is geinstalleerd. Weet iemand wat dit is en hoe dit wel geinstalleerd kan worden?

thnx

Hm... dan zal dat spelletje wel zeer oud zijn. VBE heeft te maken met de oude VESA beeldmodus. Dus DOS, ed.. WinXP ondersteunt dit dus niet. Wat misschien wel kan, is een DOS simulator installeren, maar dat moet ik wel even opzoeken.

Je kan op onderstaande link DOSBOX downloaden. Dit ondersteunt VESA voor WINXP

http://www.majorgeeks.com/DOSBox_d4381.html

Laatst bewerkt:
Dank voor je reactie. Ik heb dit programmaatje al eens geprobeert, maar ga het nog niet helemaal snappen. Ik heb verschillende schijven "gemount" maar er gebeurt niets spannends.

Het spel is inderdaad een win 95 of dos spel. Moet geinstalleerd worden en volgens mij vanaf de cd rom gespeeld worden. Alleen dosbox is voor mij nog niet helemaal duidelijk.

Heb je hier meer uitleg over?

Boe.... Meer uitleg? Ik denk dat je best google eens raadpleegt. Tik in "dosbox help" en je krijgt zo'n 74 pagina's. Denk wel dat je er zo wel uitkomt.

Dosbox heb ik geprobeert.
mount de cdrom. Vervolgens "install" om het spel te installeren. En toen een donker veld......... En verder gebeurde er niets. De uitleg via Google heb ik verder niet kunnen vinden.

Anders wil het volgende ook nog wel eens helpen:

1. Klik met de rechtermuisknop op de koppeling van het programma dat je wilt starten
2. Klik op Eigenschappen.
3. Klik op de tab Compatibiliteit.
4. Klik op Dit programma in deze compatibiliteitsmodus uitvoeren en selecteer een van de volgende opties:

• Windows 95
• Windows 98
• Windows NT 4
• Windows 2000

5. Selecteer onder Beeldscherminstellingen de modus waarin het programma naar jou idee goed werkt:
• 256 kleuren.
• Beeldschermresolutie van 640 x 480.
• Geen visuele thema's.
Klik op Toepassen. Klik op OK. Dubbelklik op het programma.

Dank voor de reactie. Dit had ik ook al gedaan maar werkt ook niet.

Wat ik eigenlijk echt wil weten, hoe werkt dosbox. Ik kan geen site vinden waar alles duidelijk beschreven staat voor een spel voor windows 95

Het spel zou normaal gesproken Windows 95 nodig hebben. Het betreft het spel Jack Orlando. Alles hierboven heeft helaas niets mogen uithalen.

Dus die uitleg van Dosbox heb je ook niets aan?:confused:

Geen idee. Als een windows 95 spel er niet op draait heb ik niets aan een dosbox uitleg.

Maar hoe werkt een spel van Windows 95 dan wel op XP?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan