Luuknl
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 29 jan 2010
Ciske de rat heeft me verwezen dat ik hier mijn vraag mocht stellen aangezien ik 't zelf niet wist...
Dus nu de vraag (vragen eigenlijk
)
Ten eerste:
Ik heb nu een .vbs bestandje. Gewoon getypt in kladblok omdat ik het leuk vond. Dit is de code:
Vraag:
1.Maar hoe kan ik dat nou uitbreiden, dat als je bijvoorbeeld tekst in de eerste msgbox verandert in: Windows heeft kritieke fouten gevonden. Windows moet worden afgesloten. Dat je dan bijvoorbeeld krijgt als keuzes: Opnieuw opstarten & Annuleren??
En nu dat van .bat:
Dit is de code:
Vraag:
2.En hoe maak ik daar nou iets in zodat ik bijvoorbeeld automatisch een bestandje opsla met de ingevoerde gegevens. Dus als iemand bij "Mijn naam is typt: Ik ben mogol" Dat ik dat dan in een txt bestandje krijg?
3. En hoe maak ik bijvoorbeeld een keuze lijstje van programma's die opstarten na het intoetsen van het desbetreffende nr.?
4. Weet iemand toevallig ook hoe ik de tekst van: Druk op een toets om verder te gaan, kan veranderen in: Druk op een toets om nogmaals te proberen? Dan hoef ik namelijk niet eerst te typen:
Dat vind ik er een beetje dubbel uit zien 
5. Als je nog andere handige/leuke dingen weet, of een site/youtube filmpjes om iets van te kunnen leren (Cursussen) dan is dat ook goed. Graag hoor ik meer!
Dus nu de vraag (vragen eigenlijk
Ten eerste:
Ik heb nu een .vbs bestandje. Gewoon getypt in kladblok omdat ik het leuk vond. Dit is de code:
Code:
msgbox "Windows heeft ernstige fouten gedetecteerd. Sla uw werk op en start daarna uw pc opnieuw op.",0,"Windows kritieke fout"
msgbox "Je pc kan op dit moment niet worden afgesloten. Er is een ernstige fout opgetreden. Zorg voor genoeg stroomvoorziening. Je pc kan op elk moment afsluiten. Sla dus al je werk op.",0,"Windows kritieke fout"
msgbox "Hacked by: H4L. You can't shut-down Windows.",0,"You aren't hacked by H4L."
msgbox "Tuurlijk niet gehackt! :D Gewoon getypt in kladblok en opgeslagen als .vbs bestand! Haha :P",0,"Tekst zonder titel... :P :D ;)"
msgbox "Gemaakt door: Luuk",0,"Luuk"
msgbox"Bedankt voor het kijken helpmij'ers. Heb je opmerkingen of vragen over deze of het andere bestandje? Tips mogen trouwens ook! Maar zet ze maar op het forum!",0,"Adviezen? Zet ze op het forum!"
Vraag:
1.Maar hoe kan ik dat nou uitbreiden, dat als je bijvoorbeeld tekst in de eerste msgbox verandert in: Windows heeft kritieke fouten gevonden. Windows moet worden afgesloten. Dat je dan bijvoorbeeld krijgt als keuzes: Opnieuw opstarten & Annuleren??
En nu dat van .bat:
Dit is de code:
Code:
@echo off
Title Gemaakt door Luuk
:deelname
set /p eersteantwoord=Ik heb even een paar gegevens van je nodig. Dus wil je de onderstaande vragen invullen? Ja of Nee (Gewoon Ja of Nee typen met eerste letter als hoofdletter!):
if "%eersteantwoord%"=="Ja" goto Vragenlijst
if "%eersteantwoord%"=="Nee" goto Quit
echo Ongeldige keuze ingevoerd.
echo Druk op een toets om nogmaals in te voeren...
pause
cls
goto deelname
:Vragenlijst
cls
set /p naam=Wat is je naam? Mijn naam is:
set /p humeur=Hoe is het ermee? Met mij gaat het:
set /p leeftijd=Hoe oud ben je eigenlijk? Ik ben:
set /p verder=Wat ben je verder nog aan het doen? Ik ben verder nog bezig met:
echo Bedankt voor het invullen. Druk op een toets om het venster leeg te maken en een verhaaltje te gaan lezen...
pause
cls
goto Verhaaltje
:Verhaaltje
echo Hallo %naam%. Haha dat je al %leeftijd% jaar oud bent.
echo Maar je verveelt je dus niet. Anders was je vast niet bezig met %verder%.
goto verlaten
:verlaten
echo Bedankt voor het invullen van de vragen! Druk op een toets om te verlaten.
echo Tot ziens!
pause
exit
:Quit
echo Flauw hoor, maar druk op een toets om te verlaten.
pause
exit
Vraag:
2.En hoe maak ik daar nou iets in zodat ik bijvoorbeeld automatisch een bestandje opsla met de ingevoerde gegevens. Dus als iemand bij "Mijn naam is typt: Ik ben mogol" Dat ik dat dan in een txt bestandje krijg?
3. En hoe maak ik bijvoorbeeld een keuze lijstje van programma's die opstarten na het intoetsen van het desbetreffende nr.?
4. Weet iemand toevallig ook hoe ik de tekst van: Druk op een toets om verder te gaan, kan veranderen in: Druk op een toets om nogmaals te proberen? Dan hoef ik namelijk niet eerst te typen:
Code:
echo Druk op een toets om nogmaals te proberen. En hierna dan nog:
pause
5. Als je nog andere handige/leuke dingen weet, of een site/youtube filmpjes om iets van te kunnen leren (Cursussen) dan is dat ook goed. Graag hoor ik meer!
Laatst bewerkt: