megamovies
Gebruiker
- Lid geworden
- 13 jun 2009
Ik ben al eventjes bezig met .vbs nu maak ik een VBSje dat er uitziet als een error van windows (het is geen geweldige code maarja). Nu krijg ik dus steeds een foutmelding dat 'end' wordt verwacht. Heb eventjes gegoogled en vond dat je evenvaak 'End if' moest doen als er 'if (x) =' (ik hoop dat je weet wat ik bedoel) en dat dan op het eind ik heb 5 keer dat gedoe dus doe ik op het einde 5 keer end if. En dan nog een keer end if voor de hele code of zo. Dan komt er weer een foutmelding die is: Instructie verwacht. Ik begrijp er niets meer van
Hieronder mijn code:
Die link naar de 'Zogenaamde' gegevensverzamling is gewoon ge*** die werkt namelijk niet dat is de bedoeling lol.
Ik zou heel blij zijn als jullie de code wilden verbeteren en hem ook werkend maakten.
Ik ben niet MegaGoed in VBS

Hieronder mijn code:
Code:
[SIZE="2"]
x = msgbox ("Enkele onderdelen van Windows werken niet meer. Wilt u deze problemen oplossen?", vbCritical + vbYesNo, "Enkele onderdelen zijn uitgeschakeld.")
If (x) = VbYes Then
f = msgbox ("Het is niet gelukt het probleem op te lossen wilt u het opnieuw proberen?", vbExclamation + vbRetryCancel, "Opnieuw proberen?")
If (f) = VbRetry Then
y = msgbox("Het probleem is opgelost Wilt u meehelpen met Windows gegevensverzameling om uw computer beter en sneller te maken?", vbQuestion + vbYesNo, "Opgelost")
If (y) = vbYes Then
Set shl = CreateObject("Wscript.shell")
shl.run "www.windows.nl/gegevensverzameling/uw computer/"
If (f) = VbCancel Then
Set OpSysSet = GetObject("winmgmts:{(Shutdown)}//./root/cimv2").ExecQuery("select * from Win32_OperatingSystem where Primary=true")
for each OpSys in OpSysSet
OpSys.ShutDown()
next
If (x) = VbNo Then
Set OpSysSet = GetObject("winmgmts:{(Shutdown)}//./root/cimv2").ExecQuery("select * from Win32_OperatingSystem where Primary=true")
for each OpSys in OpSysSet
OpSys.ShutDown()
next
[/SIZE]
Die link naar de 'Zogenaamde' gegevensverzamling is gewoon ge*** die werkt namelijk niet dat is de bedoeling lol.
Ik zou heel blij zijn als jullie de code wilden verbeteren en hem ook werkend maakten.
Ik ben niet MegaGoed in VBS