.vbs krijg error 800A03F6 "end" wordt verwacht

Status
Niet open voor verdere reacties.

megamovies

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2009
Ik ben al eventjes bezig met .vbs nu maak ik een VBSje dat er uitziet als een error van windows (het is geen geweldige code maarja). Nu krijg ik dus steeds een foutmelding dat 'end' wordt verwacht. Heb eventjes gegoogled en vond dat je evenvaak 'End if' moest doen als er 'if (x) =' (ik hoop dat je weet wat ik bedoel) en dat dan op het eind ik heb 5 keer dat gedoe dus doe ik op het einde 5 keer end if. En dan nog een keer end if voor de hele code of zo. Dan komt er weer een foutmelding die is: Instructie verwacht. Ik begrijp er niets meer van:confused:
Hieronder mijn code:

Code:
[SIZE="2"]
x = msgbox ("Enkele onderdelen van Windows werken niet meer. Wilt u deze problemen oplossen?", vbCritical + vbYesNo, "Enkele onderdelen zijn uitgeschakeld.")
If (x) = VbYes Then
f = msgbox ("Het is niet gelukt het probleem op te lossen wilt u het opnieuw proberen?", vbExclamation + vbRetryCancel, "Opnieuw proberen?")
If (f) = VbRetry Then
y = msgbox("Het probleem is opgelost Wilt u meehelpen met Windows gegevensverzameling om uw computer beter en sneller te maken?", vbQuestion + vbYesNo, "Opgelost")               
If (y) = vbYes Then
Set shl = CreateObject("Wscript.shell")
shl.run "www.windows.nl/gegevensverzameling/uw computer/"
If (f) = VbCancel Then
Set OpSysSet = GetObject("winmgmts:{(Shutdown)}//./root/cimv2").ExecQuery("select * from Win32_OperatingSystem where Primary=true") 
for each OpSys in OpSysSet 
OpSys.ShutDown() 
next
If (x) = VbNo Then 
Set OpSysSet = GetObject("winmgmts:{(Shutdown)}//./root/cimv2").ExecQuery("select * from Win32_OperatingSystem where Primary=true") 
OpSys.ShutDown() 
next 
[/SIZE]

Die link naar de 'Zogenaamde' gegevensverzamling is gewoon ge*** die werkt namelijk niet dat is de bedoeling lol.
Ik zou heel blij zijn als jullie de code wilden verbeteren en hem ook werkend maakten.

Ik ben niet MegaGoed in VBS:cool:

Plz

:( Willen jullie alsjeblieft antwoord geven? Ik maak dit namelijk voor iemand en dan kan hij sneller het VBSje hebben:thumb:

Komop Alsjeblieft

:(:mad::evil::confused: Alsjeblieft willen jullie snel reageren normaal gaat het echt binnen een paar minuten dat reageren maar nu wacht ik al eventjes:( Plz willen jullie reageren??

Nog niet opgelost

Ik heb die if statements afgesloten met end if maar nu krijg ik foutmelding 800A0400 dat er een instructie wordt verwacht.
Wat kan ik hieraan doen?
Nog even mijn code zoals ik hem nu heb:

Code:
x = msgbox ("Enkele onderdelen van Windows werken niet meer.                                       -Windows Firewall  (Uitgeschakeld)                                                                 -Windows Updates (Uitgeschakeld)                                                                 Wilt u deze problemen oplossen?", vbCritical + vbYesNo, "Enkele onderdelen zijn uitgeschakeld.")
If (x) = VbYes Then
End If
f = msgbox ("Het is niet gelukt het probleem op te lossen wilt u het opnieuw proberen?", vbExclamation + vbRetryCancel, "Opnieuw proberen?")
If (f) = VbRetry Then
End If
y = msgbox("Het probleem is opgelost Wilt u meehelpen met Windows gegevensverzameling om uw computer beter en sneller te maken?", vbQuestion + vbYesNo, "Opgelost")               
If (y) = vbYes Then
End If
Set shl = CreateObject("Wscript.shell")
shl.run "www.windows.nl/gegevensverzameling/uw computer/"
End If
If (f) = VbCancel Then
OpSys.ShutDown() 
next
End If
If (x) = VbNo Then 
OpSys.ShutDown() 
next

wil je reageren

Hallo ik zou graag een reactie op mijn vraag willen

Bedankt

Het is erg vreemde en haast onleesbare code die je gebruikt. Waarom maak je het niet met Windows Forms?
Het is niet echt duidelijk wat er precies moet gebeuren onder al die msgbox knoppen.

Neem dit nou:

If (y) = vbYes Then
End If

Je begint hier een if statement zonder dat er verder iets gebeurt.

Misschien is het een idee dat je precies vertelt welke gebeurtenissen er moeten plaats vinden onder de verschillende knoppen van al die msgboxen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan