vbs leren..HELP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Juzzz

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2008
Ik doe een opleiding tot ICT workflow beheerder.
Ik hier en daar dat er gebruikt gemaakt word van vbs of te wel visual basic script.

Ik vroeg aan een leraar of het nuttig was om vbs te leren. hij adviseerde mij dat dit wel een slim idee was omdat vbs veel gebruikt word in het beheer en zeker in grotere/complexere omgevingen.

ook hoorde ik dat de taal niet super moeilijk is.
ik ken al HTML, CSS, en een hele klein beetje Java. Ook heb ik een begin lesje OO in java gehad.

Mijn vraag is dus waar kan ik heb best beginnen? zijn er goede guides?
Het liefst wil ik geen boeken kopen.

ps. ik hoorde ook van vb.net wat is dat precies?

alvast bedankt

Eerst maar een bevestiging van je leraar dat het bij bedrijven vaak gebruikt word. Er zijn namelijk en heleboel dingen die binnen een bedrijf repeterend zijn (taken die vaak herhaald worden) en veel van die dingen kun je doormiddel van scripts afvangen.... (mijn eigen stel regel, als ik iets 3x hetzelfde moet doen ga ik het automatiseren)

Nu weet ik geen (gratis) cursusen maar het is wel handig om een vbs boek te hebben.
In iedergeval als naslag werk. even het opzoeken van een functie/syntax is erg prettig.
zelf houd ik erg van de microsoft (press) boeken

VB.NET is de programmeer taal Visual Basic (dot net)
VBS is de scripttaal Visual Basic Script.

Het belangrijkste verschil is de uiteindelijke manier van "runnen" een VBS is niet gecompileerd en moet door een zogeheten parser uitgevoerd hebben. eventuele wijzigingen kun je meteen aanbrengen en daarna meteen weer uitvoeren
En VB.NET applicatie is over het algemeen gecompileerd en kan uit zich zelf uitgevoerd worden. Na het compileren kun je alleen nog maar aanpassingen doen in de broncode, daarna were compileren en weer uitvoeren

Laatst bewerkt:
@Ellasar - ja als je het zo stelt is het inderdaat handig om een boek te hebben.
nou alleen nog het juiste boek.
Wil je een paar namen van mogelijke goede boeken geven?

@Bertus - Ik zal even kijken wat het programma is. tuurlijk zijn er veel tutorials te vinden maar ik vond nou niet echt een tutorial van basic tot hoger. alleen wat codes en wat ze doen.

Ty ik vond ook nog wat tut's op w3schools.com.
enig idee welke boeken?

Eerst maar een bevestiging van je leraar dat het bij bedrijven vaak gebruikt word.

wat bedoel je daar precies mee?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan