vbs-script

Status
Niet open voor verdere reacties.

xxSuusjuhzzxx

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2011
Hallo ik heb een vraag over een vbs-script. ik heb in het vorige forum gelezen hoe je een vbs script ken maken dmv van javascript (zie hier): http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/500149-vbs-script-omzetten-naar-html

nu wil ik weten hoe moet je dit opslaan???
(heb het voorbeeld al wel gemaakt ben alleen bang dat ie verkeerd opgeslagen is)
want als ik nu op mijn huidige vbs-script klik komt er melding copyright van(dit is ook bedoeling en is zelfgemaakt). ik wil dit namelijk op een site/profiel van mij hebben om het tegengaan van mijn tekst/foto's te kunnen stelen.
ik weet ten eerste niet of ie vbs-script op die site pakt en de meeste gebruikers daar weten het ook echt niet.

en ten 2e hoe ken ik deze hmtl uploaden op de site? er wordt daar wel gebruik gemaakt van codes voor forums, dus als iemand mij hier mee zou kunnen helpen heel erg graag!

Hoi xxSuusjuhzzxx,
Eigenlijk is het onmogelijk om afbeeldingen of teksten op een website met een foefje niet-kopieerbaar te maken.
De reden is heel simpel: als iets op een webpagina te zien is, staan alle gebruikte bestanden en codes op een of andere manier op de computer van de bezoeker. Als de code van een afbeelding of tekst er niet is, kan die code niet op het beeldscherm vertoond worden, en zou de afbeelding of de tekst niet te zien zijn.
Dus echt verhinderen van kopiëren kan niet.
Er zijn wel een serie mogelijkheden om het moeilijker te maken.
Hier staan er wat op een rijtje:
Los hiervan zal het waarschijnlijk onmogelijk zijn om op een profielsite of forum eigen scripts of css te plaatsen.
  • Die hebben een eigen CMS (Content Management System) waarmee de huishouding van alles op de site geregeld wordt, inclusief inloggen en uploaden van eigen dingen.
  • Bij dat CMS kan je van buitenaf niet bij komen. :rolleyes:
  • De css zit doorgaans standaard (onwijzigbaar) in het systeem. :eek:
  • En uit veiligheidsoverwegingen wordt meestal niet toegestaan om eigen scripts op een pagina te zetten. :confused:
  • Eigenlijk is alles op zo'n profielwebsite vogelvrij (en je krijgt het er nooit meer af)(tenminste bij een aantal ervan, en bij andere alleen met heel veel moeite).
    Zie ook bv. dit onderwerp op het forum...
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
ik weet dat het eigenlijk niet onmogelijk is maar toch weten veel mensen niethoe je het anders moeten kopieren.
maar het gaat me erom dat als je gewoon op rechtermuisknop drukt op een plaatje dat ze hem dan niet kunnen pakken. heb het namelijk over leeftijden van zoiezo tot ca 20 jaar, meeste mensen van die leeftijd weten dat nog niet zo goed. maar ik wil dus zoiezo weten hoe ik mijn vbs script nadat ie in javascript getypt is voor html moet opslaan en ken uploaden. want hiermee is mijn vraag nog niet beantwoord.

Hoi xxSuusjuhzzxx,
... maar het gaat me erom dat als je gewoon op rechtermuisknop drukt op een plaatje dat ze hem dan niet kunnen pakken ...
Dan snap ik niet waar de omweg van vbs-script naar javascript voor nodig is.
Dit kan eenvoudig, zoals in het artikeltje beschreven, met de al bestaande javascript-opdracht "oncontextmenu":
HTML:
<body oncontextmenu="return false;">
Het "return false" betekent: niets doen bij een rechtsklik: dan is op de hele pagina de rechtsklik en het dan verschijnende menu'tje uitgeschakeld.
Wil je er ook nog een boodschap bij doen, dan wordt het bv.:
HTML:
<body oncontextmenu="alert('Kopiëren verboden!');return false;">
Dan komt er bij een rechtsklik een venstertje ge-popupt, waarin staat: "Kopiëren verboden!".
Dit moet dus samen met de rest van de pagina geüpload worden.
Maar of dat kan op een profiel/forum-pagina, waag ik zoals ik al zei te betwijfelen.
Heb je een link naar zo'n pagina, waarin de rechtsklik buiten werking gesteld zou moeten worden?

Met vriendelijke groet,
CSShunter

zoiets bedoel ik idd. maar ik moet hem oplsaan maar ik weet niet hoe. ik heb hem nu denk ik verkeerd opgelsagen. maar als ik hem daarna gewoon heb opgeslagen hoe krijg ik hem dan geupload op de site. meestal werk ik met afbeeldingen op tinypic

het gaat mij alleen om van ik heb al zoiets gemaakt. maar hoe moet ik dit opslaan op dusdanige manier dat ie goed geopend ken en hoe load ik hem op en op welke site dat is echt wat ik vraagd

Hoi xxSuusjuhzzxx,
Hoe je zoiets moet opslaan en/of uploaden, hangt erg van de site af waar het op staat. Om een concreet antwoord op je vraag te geven, denk ik dat we de site even moeten zien.
Heb je een link naar de site/pagina waar het om gaat?

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Hoi xxSuusjuhzzxx,
De Horse Temptation site is een online game, waarvoor je eerst moet registreren en inloggen om iets te kunnen zien.
Ben ik maar niet aan begonnen. ;)
Als je daar als gebruiker naar "jouw pagina" gaat, zal je de afbeeldingen tegenkomen die je bedoelt. Maar het geheel zal ingebakken zitten in het CMS van Horse Temptation, en ik heb zo'n blauw vermoeden dat je niet de html van jouw pagina kunt editten.
Dan kan je er ook geen <body oncontextmenu="return false;"> in plakken. :confused:
  • Valstrik zou trouwens kunnen zijn, dat je door aanmelding bij Horse Temptation automatisch afstand doet van je copyright op ingezonden materiaal; dat hangt van de algemene voorwaarden af (op de startpagina staan alleen heel erg algemene algemene voorwaarden; waarschijnlijk is er een veel uitgebreider versie waar je eerst mee akkoord moet gaan voordat je kan registreren, maar die je later pas te zien krijgt...).
Je web-log.nl site is ook geen eigen site waarover je het volledige beheer hebt en waarmee je alles kan doen. Ook daar zit een CMS op dat je mogelijkheden beperkt.
Ik weet niet of je daar behalve het berichten op zetten (via een of ander invulschermpje) ook rechtstreeks in de html kunt komen. Ook dat kan je pas zien als je ingelogd bent (en ik heb zelf geen web-log.nl site, dus weet het niet). Als je wel bij de html kunt komen, dan zou je misschien om alles heen een <div oncontextmenu="return false;">...</div> kunnen zetten.
Misschien: het zou kunnen dat het CMS dat niet pikt. :confused:

Kortom: ik zie niet heel erg, dat het kan lukken. Jammer!
Blijven over:
  • een bericht of pagina met je copyright-bepalingen opnemen, en
  • een copyright-tekst in de afbeeldingen zelf zetten, en
  • een copyright-melding in de naam van de afbeeldingen verwerken:
    foto-1_copyright-Suzanne-Buscop_publicatie-verboden.jpg
Met vriendelijke groet,
CSShunter

ik heb nog wel een ander account van de 1ste site waarmee je je kunt inloggen.
en als we gegevns op het profiel willen zetten ken dit op 2 manieren. of dmv van een simpele versie gewoon typen kleurtje kiezen etc. en plaatjes kun je dan eropzetten met van die speciale codes. verder is er ook nog een html versie, die is uiteraard wel wat ingewikkelder.
er zijn ook mensen die zo een berichtenmelding op hun profiel hebben, hoe dat gedaan is weet ik niet.
mijne is ten eerste gemaakt via kladblok door een speciaal iets ervoor te hebben kreeg je dan zo een melding, en verder weet ik niet hoe en waar je dat kunt uploaden maar die bewaar ik ook

er zijn ook mensen die zo een berichtenmelding op hun profiel hebben, hoe dat gedaan is weet ik niet.
Daar kan je achter komen door de broncode van een profielpagina met zo'n bericht op te vragen (browsermenu: Beeld > Paginabron, of Beeld > Bron).
In de html waar de afbeelding staat, moet dan ook iets staan voor die melding.
Datzelfde kan je dan in jouw pagina doen in de html-versie van het venster om je profiel te bewerken. Het uploaden zou dan vanzelf moeten gaan (eventueel met een knop als "Uploaden", "Bewaren", "Verwerken" of iets dergelijks).

ik heb dat nu gezien. hoe ken ik daar zelf me eigen tekst van maken, en zou ik evt een voorbeeld van 1 moeten sturen zodat dit ken werkn ?

ik heb het bericht opnieuw dm van kladblok moeten maken, ivm andere pc. ik had nog staan hoe je hem moet maken, en vervolgens opslaan als vbs, maar kun je dit ook onder een ander type bestand opslaan, met de broncodes kom ik er nog niet helemaal uit.
omdat nog niet zo veel mensen op die site het hebben en ik niet precies welke ik moet hebben, zal vast wel ergens nog 1 hebben

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan