VBS virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

BiggyTukker

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2002
Beste helpers,

Ik ben een jaartje of 2 terug getroffen door een virus. Al m'n plaatjes, muziek en exe-bestanden waren veranderd in *. vbs. Ik heb dus een cd gebrand met daarop m'n belangrijkste foto's. Wel allemaal geinfecteerd met dat virus en eindigend op *.vbs.
Kan iemand zeggen of ik dit nog kan redden, want het zijn super belangrijke foto's voor me nu geworden. Ik zou het echt super vinden als iemand dit probleem serieus zou willen oplossen voor me.
Mocht je meer informatie nodig hebben, dan wil ik die graag geven.

Alvast bedankt en ik zie wel een reactie tegemoet

groetjes Maikel

Hoi BiggyTukker,

Wat was de naam van het virus?
Als het VBS.Loveletter (aka Love Bug) was:
The Love Bug infects files with the following extensions: "vbs", "vbe", "js", "jse", "css", "wsh", "sct", "hta", "jpg", "jpeg", "mp3", or "mp2". Except for "mp3" and "mp2" files, the virus overwrites the whole file with its virus code and the original file is destroyed.

Dus zouden alleen mp3- en mp2-tjes nog te redden zijn.

Groetjes,

Pieter

Bedankt voor de snelle reactie, ik heb m'n cd met norton gescand en daar kwam het virus VBS.loveletter.C(1) uit.
Alle bestanden zoals, jpg's en ook mp3's zijn besmet met dit virus. Omdat het op cd staat kan deze er niet afgehaald worden of hersteld worden. Lukt dit wel als het op een pc gezet word of is er een andere mogelijkheid om dit aan te pakken? Ik heb op die site's gekeken, maar het is me niet duidelijk hoe alles werkt.

Weer alvast bedankt,

groeten Maikel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan