treinengek
Gebruiker
- Lid geworden
- 23 apr 2007
hallo
ik ben bezig voor school om vragen te maken in vbs. maar er moeten meerdere antwoorden mogelijk zijn. ik heb hier een werkend scriptje:
msgbox" Instructies: Typ zonder typfouten! Het andwoord bestaat altijd uit 1 woord! Gebruik GEEN hoofdletters!"
msgbox" Je begint met opdracht 1!"
s = inputbox("Vraag 1 a: Welk bekend gas bestaat hoofdzakelijk uit methaan?")
if s = "aardgas" then
msgbox "Goed Andwoord!!"
else
msgbox "Fout!
"
end if
s = inputbox("Vraag 1 b: Wat is de molecuulformule van methaan? (let op! Andwoord bestaat uit 2 hoofdletters en 1 cijfer!)")
if s = "CH4" then
msgbox "Goed Andwoord!!"
else
msgbox "Fout!"
end if
s = inputbox("Vraag 1 c: Wat is de molecuulmassa van methaan? (gebruik je binas! antwoord bestaat uit cijfers! voorbeeld: ...u)")
if s = "16u" then
msgbox "Goed Andwoord!!"
else
msgbox "Fout!"
end if
msgbox" Vraag 1d: Maak een tekening van een methaanmolecuul. (open paint, teken de molecuul, sla hem op, print hem uit, lever hem in bij je leraar!)"
msgbox" Einde van Opdracht 1!"
Dit werkt helemaal maar er is altijd maar 1 antwoord mogelijk. Hoe kan ik meerdre andwoorden mogelijk maken. bijv:
if s = "aardgas" then
msgbox "Goed Andwoord!!"
else
msgbox "Fout!
"
dat daarzo ook Aardgas kan of AARDGAS.
alvast bedankt
mvg Corné Methorst
ik ben bezig voor school om vragen te maken in vbs. maar er moeten meerdere antwoorden mogelijk zijn. ik heb hier een werkend scriptje:
msgbox" Instructies: Typ zonder typfouten! Het andwoord bestaat altijd uit 1 woord! Gebruik GEEN hoofdletters!"
msgbox" Je begint met opdracht 1!"
s = inputbox("Vraag 1 a: Welk bekend gas bestaat hoofdzakelijk uit methaan?")
if s = "aardgas" then
msgbox "Goed Andwoord!!"
else
msgbox "Fout!

end if
s = inputbox("Vraag 1 b: Wat is de molecuulformule van methaan? (let op! Andwoord bestaat uit 2 hoofdletters en 1 cijfer!)")
if s = "CH4" then
msgbox "Goed Andwoord!!"
else
msgbox "Fout!"
end if
s = inputbox("Vraag 1 c: Wat is de molecuulmassa van methaan? (gebruik je binas! antwoord bestaat uit cijfers! voorbeeld: ...u)")
if s = "16u" then
msgbox "Goed Andwoord!!"
else
msgbox "Fout!"
end if
msgbox" Vraag 1d: Maak een tekening van een methaanmolecuul. (open paint, teken de molecuul, sla hem op, print hem uit, lever hem in bij je leraar!)"
msgbox" Einde van Opdracht 1!"
Dit werkt helemaal maar er is altijd maar 1 antwoord mogelijk. Hoe kan ik meerdre andwoorden mogelijk maken. bijv:
if s = "aardgas" then
msgbox "Goed Andwoord!!"
else
msgbox "Fout!

dat daarzo ook Aardgas kan of AARDGAS.
alvast bedankt
mvg Corné Methorst