VBScript buttons help!

Status
Niet open voor verdere reacties.

mastermindzh

Verenigingslid
Lid geworden
10 dec 2008
ik wil graag een menuutje in VBScript waarbij je dus op een knop drukt en dat er dan een programma start :D

ik heb nu dit, maar als het anders beter is zeg dat maar :D
Code:
Sub main

Dialog.AddButtons "welke", Array("weetjes", "moppen", "gezegdes", "speciaal")

Set Result = Dialog.Execute

SpiceButtonValue = Result.ValueOf("spice")

If welkeButtonValue <> "weetjes" Then Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell") WshShell.Run "weetjeskleedje.exe" 
If welkeButtonValue <> "moppen" Then Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell") WshShell.Run "moppentrommel.exe" 
If welkeButtonValue <> "gezegdes" Then Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell") WshShell.Run "gezegdesspecht.exe" 
If welkeButtonValue <> "speciaal" Then Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell") WshShell.Run "speciaal.exe" 
End If
End Sub

je hoeft echt niet te bumpen na een paar uur, meestal duurt het een dag oid. om een reactie te krijgen.....

anywho: wat is nou precies het probleem? Zo werkt t toch?

je hoeft echt niet te bumpen na een paar uur, meestal duurt het een dag oid. om een reactie te krijgen.....

anywho: wat is nou precies het probleem? Zo werkt t toch?

weet ik maar ik had al haast :o

het werkt dus niet anders vroeg ik er niet om :)

het is uit een kladblok ik heb geen andere middelen voor VBScript.... dit is mijn eerste keer met deze taal :D leek me wel een handige taal :p(aanvulling html.. :P)

maar het werkt dus niet, ik kan het niet krijgen zodra ik het in een kladblokje opsla komt er niks wel als.vbs natuurlijk ;)

Aha. Nou, het grappige is, toen ik je code zag twijfelde ik er al aan of je wel helemaal weet waar je mee bezig bent. Zover ik kan zien is dit namelijk niet mogelijk in vbs; het is volledige vbcode (of, waarschijnlijk vba).

Ik raad je aan om eerst eens een tutorial of 5 door te werken. Scheelt een hoop. Daarnaast: je kan geen, nogmaals: geen form-achtige dingen maken in vbscript. Als je een 'menu' wilt zul je moeten werken met bv. inputboxen.

Ohja, en:
aanvulling html
... niet echt, vbscript in webpagina's werkt alleen in Internet Explorer. Als je iets zoekt waarmee je kan scripten in html, ga dan voor Javascript.

Laatst bewerkt:
Aha. Nou, het grappige is, toen ik je code zag twijfelde ik er al aan of je wel helemaal weet waar je mee bezig bent. Zover ik kan zien is dit namelijk niet mogelijk in vbs; het is volledige vbcode (of, waarschijnlijk vba).

Ik raad je aan om eerst eens een tutorial of 5 door te werken. Scheelt een hoop. Daarnaast: je kan geen, nogmaals: geen form-achtige dingen maken in vbscript. Als je een 'menu' wilt zul je moeten werken met bv. inputboxen.

Ohja, en:... niet echt, vbscript in webpagina's werkt alleen in Internet Explorer. Als je iets zoekt waarmee je kan scripten in html, ga dan voor Javascript.

ja ik weet dat menu niet gaat :P... sterker nog... dit is 1 malig ik heb idd geen kennis van VBS :P ik heb maar msgbox met input gedaan voor menu :D, tutorials... nah ;) ik gebruik de basis al een tijdje :D, en dit is inderdaad VBA :p

wie zegt dat ik html wil btw? html is javascript.... vbs werkt in IE alleen en die heb ik niet :eek:

html, php, en javascript.... en dan kan je pages maken... beetje CSS leren en je komt er helemaal :p

het is bijna af en ik zal het zeker erop zetten, dit is een tribute aan mijn overleden vriendin(17 jaar pas :confused:) zij was begonnen, ik besloot het af te maken...

verder als html php en javascript en css gaat mijn coderingskennis niet :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan