• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vbscript zie ik terug keren in sommige posten

Status
Niet open voor verdere reacties.

glda19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jan 2008
Wat is vbscripts? Wat is het verschil tussen vba en vbscripts. Waar vind ik meer uitleg over vbscripts.

Wat is beter?

Visual Basic vs VBScript: wat zijn de verschillen?

Ontwikkelaars beschrijven Visual Basic als "Moderne programmeertaal op hoog niveau met meerdere paradigma's voor algemene doeleinden voor het bouwen van apps met Visual Studio en het .NET Framework". Visual Basic is afgeleid van BASIC en maakt snelle applicatie-ontwikkeling (RAD) van grafische gebruikersinterface-applicaties (GUI) mogelijk, toegang tot databases met behulp van Data Access Objects, Remote Data Objects of ActiveX Data Objects, en het maken van ActiveX-besturingselementen en -objecten. Aan de andere kant wordt VBScript beschreven als "een actieve scripttaal die is gemodelleerd naar Visual Basic". Het is een Active Scripting-taal ontwikkeld door Microsoft die is gemodelleerd naar Visual Basic. Hiermee kunnen Microsoft Windows-systeembeheerders krachtige tools genereren voor het beheer van computers met foutafhandeling, subroutines en andere geavanceerde programmeerconstructies.

Visual Basic en VBScript kunnen worden gecategoriseerd als "Talen"-tools.

Laatst bewerkt:
wat het best gebruiken in office?
Wanneer gebruik je vbscript, bv voor welke doeleinde?

@ senso is niet opdat ik hier al lang kom ik een expert ben.
Zeker niet van vbscript ken ik niks

In ieder geval ben jij begrijp jij zaken eerder dan ik, althans dat concludeer ik uit eerdere topics van jou. Dus dat is een compliment en positief bedoeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan