vCard data importeren in Galaxy Note lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

henryy

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2003
Van mijn oude iPhone heb ik de Contacten naar een vCard weten te krijgen. Ik kies dan importeren op de telefoon, er wordt dan geïmporteerd maar de contacten zijn dan cryptisch, rare lettercombinaties. Weet iemand daar iets op? Ik heb win7 en de vCard data zijn volgens mij gewoon goed overgezet, want ik kan ze op de computer gewoon aanklikken.

@henryy,

Wil je de volgende keer letten dat je niet te snel je bericht omhoog haalt. Het is namelijk niet toegestaan je bericht omhoog te halen binnen 24 uur. Bij jouw zit er nog maar een uur of 4 tussen.

Ik heb zelf de galaxy note maar kan je hier niet mee helpen, ben er niet mee bekend.

het is inmiddels opgelost: ik heb alles met de hand ingevoerd. Dat is het makkelijkste lijkt het wel!

En ja, ik zal eraan denken, moderator!

Wat je ook zou kunnen proberen is een kopie van het vCard bestand uitpakken, zodat het allemaal losse vCard bestanden worden. En dan kijken of elke losse vCard er goed uitziet en daarna gaan testen met het inlezen ervan.
vCardsplit kan vCard bestanden splitsen in afzonderlijke, maar dan moet je wel op de CMD-prompt werken in de map waar je vCardsplit hebt uitgepakt. Zet daar ook die kopie van het vCard bestand neer.
Dan kun je (in CMD in de juiste map) een .vcf bestand als volgt uitpakken naar losse:
vCardSplit bestandsnaam.vcf

Voorbeeld: vCardSplit test.vcf

Edit: Blijkt het al opgelost nét voordat mijn posting klaar was. :D

Tijs.

Laatst bewerkt:
Wat ben je toch een crack, een allesweter, Ties! help me nog eens verder ajb - want dit was een kleiner aantal bestanden. Maar ken jij Davi-adres (de luxe)? Ik heb dit al 20 jaar en er staan honderden adressen in. Draait nog steeds met win 7 en is prima. Ik zou het graag migreren natuurlijk naar Google en vCard. Je kunt exporteren op komma ANSI of op Tab. Weet jij iets ?

Ik heb geen idee, ik ben er alleen een gelukkige gebruiker van de software.
Wat je kunt doen is die verzamel .vcf van jou splitsen.
Dan de meest uitgebreide losse .vcf openen in Kladblok en kijken hoe de verschillende velden van de komma ansi bestand daar in past.

Ik zou zelf dan een programmeerbare editor als MicroEmacs gebruiken om het komma ansi bestand om te bouwen. Natuurlijk zou je het ook kunnen inlezen in Excel en dan een VBA macro schrijven. Als ik het zo zie is vCard 3.0 formaat 'het makkelijkste' te maken.
Als je Excel hebt, dan kun je kijken of dit bestand je verder helpt, waarbij je dan eerst je export bestand moet inlezen naar de juiste kolommen.

Tijs.

Ik wil nu maar alle adressen in Excel zetten, misschien kan ik dan dat Export vCard bestand van je gebruiken. En dan maar met de hand per stuk overzetten. Dan hoef ik weinig te typen, want ik heb veel aantekeningen bij adressen. Dus dan gaat het toch snel en lijkt het te doen op een zonnige zaterdagmiddag...

bedankt Tijs!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan