Hoi Marcel
Ik heb hetzelfde probleem gehad, maar gelukkig is voor elk probleem een oplossing
De instellingen kan je veranderen in het bestand Phonebook.ini Dit staat wel op de cd-rom. Als je dit bestand opent dan zie je daar de volgende regels staan
VpiVci_vpi=...
VpiVci_vci=...
EncapsulationMode=...
Op de puntjes staat een getal en dat moet je aanpassen (bij mij was dat vpi=0 en vci=35)
Achter EncapsulationMode typ je een 1. Dit is om het te laten werken volgens het rtf protocol.
Nu komt er een probleem om de hoek kijken. Als je dit van te voren veranderd en dan de drivers wil gaan installeren geeft hij een foutmelding. Je moet eerst het installatieprogrammaatje opstarten en als je bij het scherm komt waar je aan moet geven in welke map het moet komen dan ga je uit het programma (niet afsluiten) Open je Phonebook.ini en verander je de instellingen. Vervolgens ga je weer verder met de installatie.
De modem wordt nu geinstalleerd. Je krijgt dan waarschijnlijk de melding dat er een nieuwe netwerk adapter is gevonden. Standaard staat dit ingesteld op het ppp-protocol. Nu moet je via de optie "have disk" na je cd-rom gaan en de driver voor rfc1483 selecteren (alcan5ln.sys). Ga verder met de installatie.
Nu zou het moeten werken maar, ik heb zelf ook xp pro en bij het gebruik van de nieuwste drivers van speedtouch kreeg ik alleen maar blauwe schermen. Zolang jij dit niet krijgt is er niks aan de hand en anders moet je op zoek naar speedtouchdrivers versie V161.R. De link die ik zelf gebruikte weet ik helaas niet meer. Mij heeft het in iedergeval een hoop ellende en slapenloze nachten gekost, maar hij doet het nu wel perfect
Succes ermee
Johan
Ik heb nog even gezocht op het net en heb de volgende link gevonden
http://perso.wanadoo.fr/booolbadsl/pilotesmodems.html