Vcore instellen in bios.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker37

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2009
Iemand raadde me aan om voor een bepaalde overclock de vcore op 1,3 volt te zetten.
Maar heb die optie niet in mijn bios. Ik kan wel de vcore verhogen met +50mv / +100mv / +150mv, of iemand weet wat dat allemaal inhoud (?).

Je kunt de Vcore kennelijk alleen met die drie millivolt verhogen.

Hey dat ben ik ;)

+ 100mV = 0,1V
Als het goed is ligt de Vcore standaard op 1.20/1.21V
+100mv is dus 1.30/1.31V

Helaas

Hey dat ben ik ;)

+ 100mV = 0,1V
Als het goed is ligt de Vcore standaard op 1.20/1.21V
+100mv is dus 1.30/1.31V

Computer loopt wel met die instelling ( +100mv ) maar loopt op het zelfde punt vast met overclocken als de
vorige voltage instelling. Kan het liggen aan de manier van voltage verhogen misschien, want er zijn nog vier
"plaatsen" waar je voltages kan aanpassen, weet de precieze termen zo niet uit het hoofd. Als ik zo vrij mag zijn u vrijblijvend te verzoeken zich eventueel over de zaak te buigen.

Laatst bewerkt:
Waat stopt ie er meer dan? in prime95 neem ik aan.

De instellingen die jij kan doen in je bios zijn over voltages. Niet de echte VCore dus..
Je kunt proberen de vcore overvoltage op +150 te zetten en de pll omhoog te gooien.

De p5kpl-am is igg geen overklok bordje..

Waat stopt ie er meer dan? in prime95 neem ik aan.

De instellingen die jij kan doen in je bios zijn over voltages. Niet de echte VCore dus..
Je kunt proberen de vcore overvoltage op +150 te zetten en de pll omhoog te gooien.

De p5kpl-am is igg geen overklok bordje..

Wat is prime95?

Had bios gewoon in plaats van 266 op 300. Op 305 doet die na een tijdje raar en op 310 start die niet op. Of ik nou de vcore op +100mv had of niks er bij op, krijg gehannes als ik hem op 310 zet.

Dan zul je helaas toch een ander mobootje moeten aanschaffen als je wilt overklokken.
Een bord waar je alle instellingen op kan veranderen.

bv ergens een 2de hands normale P5K / P5K pro

Vcore, Ram voltage ect.

Dan zul je helaas toch een ander mobootje moeten aanschaffen als je wilt overklokken.

Vcore, Ram voltage ect.

Las net ergens dat iemand exact hetzelfde probleem had (niet verder dan tot 2,7 ghz) en dat bleek aan de memory divider te liggen (Dat was op een asus p?? pro). Weet zelf niet wat dat betekent maar ga het eens uitzoeken.

Vcore, Ram voltage ect.

De "combinatie" die werd aangeraden voor de e6600 die ik eerder al eens had geprobeerd had ik nog niet geprobeerd met de vcore verhoogd met +100 mv. Net nog even geprobeerd en daar loopt die wel op. Dus op 310 met 800 mhz loopt die niet maar op 333 met 667 loopt die wel. Ben ik eerst wel tevreden, nu maar even zien of die het houd. verdiep me ondertussen nog wel wat in het hele overclock gebeuren, gok erop dat hoe die nu loopt niet schadelijk is, van wat ik lees op forums kan die het makkelijk hebben. En nog maar bedankt voor de hulp en moeite, hou ik dit maar op afgerond. Groeten Geert

Hij hield het niet, wat te vroeg gejuicht, later maar weer eens. Alle vcore standen ermee geprobeerd.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan