Vcore problemen Asus A7V600-X moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

oghkru

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2006
vanmorgen starten ik mijn systeem op en kreeg direct een waarschuwing via de bios namelijk: "hardware monitor found an error. Enter power setup menu for more details". Nu zie ik dat achter Vcore Voltage dat de waarden rood worden aangegeven, deze wisselen van ongeveer 1.18 tot 2.90. De temperatuur van de CPU ligt rond de 53 graden de
CPU fan speed is 2909 RPM.
Probleem is dat het systeem icm een ADM Athlon 3200 + processor zeer instabiel is, als ik even een image wil maken of iets dergelijks dan hangt het systeem al vrij snel. Voeding is volgens mij prima (voldoende vermogen Oem 300 Watt 20 pins Model : LC-B300ATX, Sweex behuizing) en het moederbord is pas nieuw (nog garantie op).
Heb geen idee wat ik het beste kan doen, heeft iemand een idee??

Staat die Vcore spanning op en neer te huppelen zonder dat je iets doet? Ga dan maar terug met dat moederboard, dan is er waarschijnlijk een regulator kapot.... 2,9 is veel te hoog....

vcore heen en weer te huppelen

ja, zonder dat ik inderdaad iets doe gaan de waardes heen en weer, tenminste ik krijg zoals gezegd die melding en dan ga ik naar de betreffende optie "hardware monitor" in de bios. Kan dit een systeem ook instabiel maken??

ook is een oem voedning is echt knudden
de 12 volts lijnen zijn echt niet zo als het hoor vaak raare waarden op die lijnen,
die het systeem zwaar kan beschadigen.
neem een betere voeding van een beetje merk
zorg wel dat de voeding 450 of hoger is.
deze maand al voor 3 mensen nieuwe voedingen in gestoken voor dit probleem waar jij nu mee zit.

Laatst bewerkt:
welke voeding?

is dit wat?
Sumvision 450W PSU, P4, 20+4 PIN, SATA kost zo'n 26,00

is dit wat?
Sumvision 450W PSU, P4, 20+4 PIN, SATA kost zo'n 26,00

das echt nix hoor

ik zal ff wat goede voedingen door geven.

CoolerMaster
Enermax
Sharkoon
Silverstone
Tagan
Zalman
Ocz

kijk eens een heel lijstje voedingen die wel goede outputs heben.
hier zit vast wel iets bij in jou prijs klassen.

Hallo

Volgens mij zit het probleem ook in de voeding hoor ....

Meet eens de "rimpelsspanning " , of laat deze eens voor u meten.

Een spanningsregelaar op een motherboard werkt , en is stabiel , of werkt niet ..... , maar indien de ingangsspanning fluctueert door een defekte voeding , krijg je dergelijke symptomen ....

Let wel : een defekt motherboard met defekte u.regelaar sluit ik niet uit , maar , dan heb jij er wel 1 uit de xxxx te pakken ...

Peter

Laatst bewerkt:
ja, zonder dat ik inderdaad iets doe gaan de waardes heen en weer, tenminste ik krijg zoals gezegd die melding en dan ga ik naar de betreffende optie "hardware monitor" in de bios. Kan dit een systeem ook instabiel maken??

in elk goed mobo zit een hardware monitor intel is er mee begonen trouwens om dat,
te intergreeren. en nee dat kan daar door komen.
dit is echt een geval van een brake voeding helaas.

Laatst bewerkt:
wellicht is dit wat?

10010113 CoolerMaster Extreme Power op=op ATX 2.0 380 Watt Passive PFC 29,95
10013719 CoolerMaster Extreme Power ATX 2.0 430 Watt Passive PFC 39,95

proberen kan maar weer meer wat is better zekker voor een amd systeem.
pak dan de 430 watt lager is echt geen optie.
je kan zelf op googles even de revieuw zoeken en daar een stukje van lezen.

coolermaster gekocht maar geen resultaat

Nop, Coolermaster 430 Watt er in gezet maar dit helpt echt geen fluit, is waarschijnlijk toch iets met het moederbord daar de Vcore waardes blijven schommelen als een gek. Moederbord nu maar omruilen (nog garantie gelukkig) of iets anders nog proberen??? (kan het b.v. de fan van de processor zijn??)

dan ben jij helaas 1 van de 1000ste die een rot bord heeft.
grantie clamen dan maar.

nieuw moederbord

gisteren nieuw moederbord ingezet (was garantie) en nog even met de oude voeding (rond de 350 watt is ie van Oem merk), zie dat de processor zo'n 51 graden wordt (AMD 3200+).
Is dit te hoog en als ik die Coolermaster 430 W inbouw gaat ie dan flink omlaag??

lol nee dan gaat tie niet omlaag maar bouw de coolmaster power suply in omdat deze,
altijd better is wat ik al had uit gelegt.
voor cooler cpu gebruik je een goede kopere cooler met silver artic.
let op het moet niet grooter zijn dan een rijst korel als je meer neem doet die het dus,
niet better koelen.

zo veel pasta dus er op doen een dun vliesje als deze foto aan geeft
http://www.dirkvader.de/page/arctic-silver-3/cpu.jpg

Laatst bewerkt:
aantal MHZ instellen in Bios

Heb een AMD Athlon(TM) XP 3200+ processor, nu kan ik verschillende MHz waardes aangeven waarbij die pas op 3200 draait als ik hem op 2200 MHz zet op het moederbord, dit kan ik toch gerust aangeven bij de instellingen (hier staat die niet standaard op als je de processor op het moederbord hebt aangesloten maar dit is waarschijnlijk een soort veiligheidsreden).

volgens mij is dat een barton core als ik me niet vergis deze kan zo wie zo lekker warm,
worden. waar staat de fbs op 266mhz ?

processor wordt te heet

vandaag de coolermaster voeding er in gezet en in de bios de kloksnelheid op 2200 MHz gezet, omdat de vinnen van de coolermaster vlak tegen het koelblok zitten (bij wij ze van spreken) verwacht je dat de processor ook niet te warm wordt. Na een uurtje aanstaan stond die alweer op 59 graden en vlak daarna zette het systeem zich vanzelf uit (beveiliging). Voel me dus op een terug bij af positie. Neem dus nu echt aan dat de fan op de processor veelste licht is voor de processor (moederbord is nieuw maar processor en fan niet). Wat kan ik nu het beste doen, neem aan dat een goede processorkoeling toch echt de boel moet oplossen of niet?????

coolmaster voeding is best ok maar hun coolers zijn prul dingen met alminuim blok
gebruik better een cpu koeler met een koper cool blok.
als je een better koeler koop ben je van dit probleem af.
je heb ook vast die pasta rommel gebruikt die er onder zat neem ik aan.
koop bij je cooler een tube pasta silver artic 5 dat scheel haast 8 graaden,
indien je dit goed aan breng dus net een dun firm laagje op de core van de cpu.
ook dien je in de bios de veiligheid iets te veruimen naar zo 70 graaden.
dat kan je instellen bij shut down temp kies daar dan 70.c

Laatst bewerkt:
ok + bedankt

ok, ga e.e.a. doen, dus 70 graden is wel de bovengrens voor een AMD processor begrijp ik (vind het behoorlijk hoog maar ja.....), klopt dat?

kouder is altijd better maar als je nu eens better koeler heb dan kom je er geen eens,
in de buurt hier is mij 64cpu maar 31 graaden en belast em nu wel erg.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan