VCORE Voltage probleem = rood

Status
Niet open voor verdere reacties.

MacD72

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2012
Bij opstarten van de PC van mijn dochter geeft de PC aan Hardware Monitor found a error wanneer ik dan de power up opzoek voor details,
is het geen dat opvalt dat de VCORE voltage + 3.3V rond de 2.96V in het rood staat.
Is dit een probleem van de voeding?
probleem van de voedingskabel?
probleem van het moederbord?

de PC slaat, als hij door gestart wordt (dus foutmelding negeren), regelmatig vast of gaat uit. Maar soms gaat het ook een tijdje goed en dan gebeurt het pas.

Iemand een bruikbare tip?

Lijkt mij een probleem met de voeding. Kun je misschien van iemand een andere (krachtiger voeding, liefst van een A-merk) lenen en die inbouwen en kijken of het probleem daarmee weg is? Evt. maak je een deal met een computerleverancier dat je een nieuwe voeding (krachtiger dan die er nu in zit, van een A-merk) dat je de voeding mag uitproberen en evt. terugbrengen als het probleem daarmee niet opgelost is.

Er is een bepaalde marge rondom de voltages die acceptabel is. Blijkbaar levert de voeding momenteel te weinig spanning die niet in de toegestane marges valt.

Zeker bij B-merk voedingen, na een bepaalde tijd gebruik of bij inbouw van apparatuur die meer vermogen vraagt dan ooit bij aanschaf is voorzien kan het zijn dat de voeding niet levert wat nodig is.

Succes,

Tijs.

Afhankelijk van het merk moederbord Zijn er misschien ook meetpunten aangebracht waar je eventueel zelf met een multimeter kunt nameten wat het voltage is.

Kijk ook even naar de BIOS settings. Als je het voltage handmatig in kunt stellen, zet hem dan eens met de hand vast op 3.3V ipv "auto"

Zoals Tijs al aangeeft kan het een voedingsprobleem zijn, maar het is onwaarschijnlijk dat het overbelasting is, daar de 3.3V meestal niet is afgeleid van de 12v lijnen (die 95% van de keren worden overbelast). Het kan ook de spanningsdeler op je moederbord zijn of dus een corrupte BIOS setting.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan