vcore???

Status
Niet open voor verdere reacties.

marckraak

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Hoi,

In het BIOS staat de Vcore voor mijn P4 2.53 ingesteld op de standaardwaarde van 1.525 V. Bij het opstarten rapporteert het BIOS een vcore van 1.488 Deze zelfde waarde rapporteert ook het door de fabrikant van het moederbord (Epox) meegeleverde tooltje. Hoe zit het nu??? Kan ik de spanning verhogen in het bios omdat deze toch nog niet hoog genoeg is, of zijn de waardes aangegeven in het BIOS tijdens het opstarten en in het tooltje na het opstarten niet juist??
By the way... Ik kan zonder de Vcore te verhogen probleemloos de clock opschroeven naar 2.91 GHz (153x4=612 bussnelheid)

Marc

Wil je het systeem op die 2,91 Ghz laten draaien, of op de standaard 2,53?
Als je hem op de standaard snelheid wilt laten draaien, en je hebt nu nog geen vastlopers gehad: gewoon laten staan die vcore.

Wil je de proc op 2,91 ghz laten draaien dan kan je misschien het beste de vcore iets verhogen. Maar zolang het systeem stabiel is dat eigenlijk niet echt nodig.

Die schommelingen van de Vcore staan voorgeschreven in de datasheets van de P IV, geen probleem dus.

Welk moederbord heb je trouwens?

reactie

Ik denk dat ik de processor maar "gewoon' op 2.53 laat draaien of is 2.91 niet schadelijk voor het e.e.a. (heb 3 extra ventilatoren ingebouwd)
Mijn MB is trouwens een Epox 4PEA+ (mooi ding)

Overklokken is in principe niet echt schadelijk.. De levensduur van je CPU wordt misschien iets verkort, maar gebruik jij je CPU nog over 10 jaar?

Overklokken is leuk voor extra prestatie, om de commerciële levensduur van je PC te verlengen (dus hij kan langer mee met de markt) en ook gewoon voor de kick.

Hmm aangezien we et hier ook over de Vcore hebben...
Die van mijn pc klopt niet.
Hij is namelijk te laag,
me pc loopt ook vet vaak vast, denk dat het aan de vcore ligt.
weet iemand hoe ik dit kan verhogen?
Ik heb een Pentium2 met een Pentium 2 moederbord Intel 82440LX Chipset.

Iemand suggesties?

Geetz ToM

Hoe hoog staat je Vcore nou dan?
Ben je met overklokken bezig?
Zijn je fan's nog wel vrij van stof?
Geen goede koeling kan ook vastlopers veroorzaken.

Laatst bewerkt:
In de BIOS kan ik een soort controle aanzetten die elke keer bij het opstarten alle voltages controleert. Alles is hier goed, behalve de Vcore.

de Vcore heeft een High Limit van 2.850 en een Low Limit van 2.750
Hij zit nu op 2.720, maar soms is dit nog lager

Ik ben niet bezig met overklokken

System temperature: 24C
CPU Temperature: 37C
valt nog mee dacht ik

greetz ToM

Ik zou anders echt niet weten wat er anders mis is met me PC.
Ik heb Windows al vaak genoeg opnieuw geïnstalleerd: helpt niet

Het is echt heel raar als me PC vast loopt. Het is echt gewoon in een keer mis, soms als ik een programma start (IE, Outlook, WinAmp), of gewoon na het opstarten.

:S ik snap der nix van :S

greetz T o M

Dat dacht ik eert ookomdat ik toen maar 32 MBram had, want toen liep ie ook al vast. Dus uitgebreid naar 256 MB ram > loopt nog steeds vast op dezelfde manier

Dan ligt 't aan iets anders.. Ik betwijfel echt of het aan de vcore ligt :)

Hmm ja 0.03V is ook niet echt veel,

maargoed, dan kan et ook overal aan liggen :S

Beste oplossing: Koop een nieuwe PC
Probleem: Moeder die dat niet wil :'(

:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan