VCR LG LV2784 aansluiten op Toshiba TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anne62

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2009
Hallo,

Ik heb een VCR van LG (model LV2784) en die wil ik aansluiten op een Toshiba TV.

Ik heb nu 2 dingen:
als ik de VCR rechtstreeks op de TV aansluit met van die gele, rode en witte kabeltjes, dan heb ik alleen audio en geen video.

Als ik met zo'n ?scart?kabel de VCR aansluit op de digital receiver, kan ik video's afspelen, ik heb beeld en geluid, maar ik kan (nog) niet opnemen. Waarschijnlijk moet ik de VCR programmeren? zodat hij de kanalen herkent?

Kan iemand mij helpen?

Annemarie

PS: ik heb ook een tuner, misschien moet ik daar iets mee?

Laatst bewerkt:
Met de tulpkabel-aansluiting moet je de tv ook nog op Ext, AV of kanaal 0 zetten. (via de remote) Videorecorder moet inderdaad geprogrammeerd worden (Zenders zoeken). Antennekabel gaat Video In, dan Video Uit en TV In. Scart gaat van Video naar TV.

Hai VanDahl,

Dank je voor je reactie.

Het probleem is dat de TV geen scart aansluiting heeft, alleen voor die tulpstekkers en een huisantenne.
De TV is via tulpkabels aangesloten op de receiver van een schotel.
Als ik de Video met de scart aansluit op de receiver van de schotel kan ik wel een film afspelen, maar hoe ik dan moet opnemen ??????

Annemarie

Ook de meeste videorecorders kun je op EXT/AV zetten, en daarvan opnemen. Ik denk dat de opname timer dan niet werkt, je kunt dan alleen opnemen door de 'Rec' knop in te drukken. Sommige Scartkabels werken maar 1 kant op (=afspelen), jij hebt een 'volledige' Scart kabel nodig om ook te kunnen opnemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan