VDO Dayton PN1000 Europa, iemand bekend??

• Onderwerp starter Onderwerp starter dump
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dump

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2003
Hoi allen.
Komende maandag komt halforts met een toch wel heel goede aanbieding.
Deze VDO Dayton PN1000 Europa (32 landen, inclusief oostblok)
--- http://www.navco.nl/product_info.php?cPath=22_49&products_id=313 ---
wordt vanaf maandag verkocht voor 99 €.
Wie heeft ervaring met hoe er wordt geupdate en onder welke voorwaarden.
En wat kost t.z.t. een totaal nieuwe update als die niet onder de nieuwe aankoop valt. En wat zijn de kosten.
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die deze versie hebben en hoe ze daarmee te werk gaan.
Ik weet van de tomtom mensen dat die allemaal illegaal updaten mits dat nodig is. Dat is natuurlijk niet toegestaan maar doe men dit ook met deze versie van Dayton? Wat mij betreft koop ik na 2 jaar ( mits deze huidige kaart na de aankoop up to date is) een nieuwe kaart maar niet voor 99 € of meer.
Kortom, wie kan mij hier meer over vertellen.
Doei, Dump.

ik heb een andere versie van VDO dayton maar updaten kan je vergeten,ik heb alle cd's die mag je activeren maar moet je veel voor betalen en nieuwe cd's kosten 140 euro per stuk
ik zou voor TomTom gaan ,als ik nieuwe auto koop komt er ook TomTom

succes verder:confused:

Hoi Bertus.
Na veel zoeken op internet en vanmorgen nog even gebeld te hebben met VDO consumenten contact blijkt het volgende.
De nieuwste kaart, 2008-2009, is net verleden week uitgekomen en dus zal/moet er haast een oude kaart op deze koop zitten. Mits de verkoper (halforts) deze kaart met de nieuwste versie wil aanbieden zouden zij daar zelf zorg voor moeten gaan dragen.
Willen zij dat niet ( en dat lijkt me wel aan de orde) dan zit er geen (eenmalige) update bij de VDO Dayton aankoop inbegrepen. En ja, je zei het al een beetje. De nieuwste kaart versie kost 140 €. Jammer, het is een schitterend ding voor 99 € maar wel een met een oude kaart en zo goed als zeker geen gratis update mogelijkheid.
Ik heb halforts net gebeld en daar wisten ze er natuurlijk ook niet alles van maar ze bellen mij terug. Ik ben benieuwd maar het loopt natuurlijk op niets uit.
Bedankt, Bertus voor je reactie.

Hoi

Heb er eentje gekocht, maar de software-update gooide bij mij meteen roet in het eten, met als gevolg dat het apparaatje niet meer werkt. Hij laad nog wel, maar je krijgt hem totaal niet meer aan. Ook het verwijderen van de batterij en laten liggen helpt niet, dus waarschijnlijk is het flashgeheugen kapot.

De kaart is welliswaar niet actueel, maar voor die prijs heb je wel een apparaat dat je redelijk netjes op het adres brengt dat je wilt bereiken. De stem is duidelijk, maar je moet hem niet te hard zetten, want de ingebouwde speaker begint snel te overmoduleren waardoor je haast niet meer verstaat wat de dame zegt. bediening is makkelijk, en het menu heb je gauw, zonder de handleiding, onder de knie.

Morgen even weer terug naar Halfords voor garantie, wil voor dat geld dan wel een apparaat dat werkt... En tja, Tomtom schijnt beter te zijn, maar waar vindt je een tomtom met de kaarten van heel europa voor dit geld?

En die nieuwe kaarten, ach, hoeveel mensen doen het met de oude shell-boeken uit 2002? ik wil ze niet graag aan het eten houden. Ik vindt 140 euro dan wel meevallen.

Hallo DJ Twente.
Vriendelijk dat je dit even meld. En ja, je hebt gelijk. Voor dit geld vind je geen gelijkwaardige. Zelfs nog niet voor het oude (190€ ) bedrag.Hij heeft eigenlijk alles wat je nodig hebt voor gewone navigatie en dan nog meer. Wat mij wel verbaasd is dat je geprobeerd hebt te updaten. Ik weet inmiddels dat die er "officieel" niet bij zit. Heb je het dan toch "officieel" geprobeerd?
Ik ( en vele anderen ) weten dat je met tomtom eigenlijk zeer makkelijk update via het illegale circuit. Omdat er zoveel van de tomtom verkocht zijn/worden hoef je niet bang te zijn dat jou versie er niet tussen zit. Dus dat zit wel snor. Oké, het mag niet maar dat is wat anders. Ik heb reeds een forum gezien waarin een mogelijke update ( 2008-2009) werd aangekondigd van deze PN1000 versie. Maar ja, wil dat dan wel gaan zoals dat behoord.
Als je bereid met met de oudere kaart (2007) te rijden heb je een kanjer in huis. Eerlijk gezegd ben ik benieuwd naar het verdere verloop van je aankoop. Ik hoop dat je me op de hoogte houd.
Succes. Doei, Dump.

Hulde aan Halfords.

Geen enkel probleem gehad, de oude werd meteen omgewisseld voor een nieuwe, even een nieuwe aankoopbon erbij, en deze jongen heeft weer een werkend geheel.
De update stond gratis op de ENGELSE site van VDODAYTON.com en netjes in het nederlands, alleen nu ik een werkend systeem heb, heb ik de versie's vergeleken, was dus helemaal niet nodig om te updaten:shocked:ikke weer....

Op het doosje van de SD-kaart staat inderdaad dat de versie van afgelopen jaar is, maar zolang mijn huis nog te vinden is, kom ik in ieder geval weer thuis aan, lol. Display is ook bij volle zon prima te zien, ook al hoor je op de weg te letten. Alleen iemand met dikke vingers wil nog wel eens per ongeluk de verkeerde knop aantikken, en bij de spelletjes zoals Sudoku is een stokje echt geen luxe.

Kortom, nog steeds blij dat ik hem kocht....

Laatst bewerkt:
Hoi, DJ Twente.
Ik heb het bestand daar is even gedownload en voor zover ik het bekijken kan is het bestand nergens ouder dan 28-07-2007. Ik ga er dus van uit dat het hier de kaart versie betreft van 2007. Ik wens je veel succes met deze navigatie en dat hij je maar overal mag brengen.
Toch heb ik nog een vraag aan je. Zou je zo vriendelijk willen zijn 2 plaatsnamen voor mij op te zoeken in O-Europa . Te weten,
Auswitz (oswiecim) Polen, vanaf Purmerend zou dit ongeveer 1184km moeten zijn volgens googlemaps en
Debrichov, Tsjechie , vanaf Purmerend is dit 894km. ( met name in Tsjechie heb je veel dubbele plaatsnamen, debrichov ligt vlak bij Liberec)
Als deze namen er wel in staan overweeg ik hem alsnog te kopen. Over 2 weken ga ik hier n.l. naar toe.
Doei, Dump.

Laatst bewerkt:
Hoi,
Wij hebben dit apparaat ook gekocht bij Halfords. Nu hebben wij een vraag. Moet het plastic van de accu afgehaald worden (groene strook). Het apparaat doet het namelijk wel, maar ik kan geen bestemming invoeren. Kan iemand ons helpen?
Groetjes, Angila

Hoi Bollen1.
Inmiddels zelf gekocht en mijn plaatsnamen en vele anderen staan er op. Ook in de oostblok landen worden de kleine dorpen aangegeven. En ja, ik heb het plastic er op laten zitten maar ook ik twijfel. Voor de koeling zou ik hem er af halen maar dat stripje zit er eigenlijk op om de batterij er weer uit te halen. Iets dat trouwens zonder dat stripje ook heel makkelijk gaat.
Even uit de verpakking halen en er mee aan de haal gaan is toch iets te overdreven. (dit is mijn eerste navigatie systeem wat, denk ik, wel uitmaakt. Wat bedoel je met, ik kan geen bestemming invoeren. Omschrijf is wat je doet? De mijne werkt overigens perfect.
Doei, Dump.

Batterij en plastic al of niet verwijderen?
Dit is het antwoord van VDO Dayton.

Geachte heer Dump,

Naar aanleiding van uw vraag kan ik u het volgende antwoord geven.

Het plastic op de batterij dient als bescherming/isolatie.
Ik raad aan om dit niet te verwijderen, omdat dit ten koste kan gaan van
een goede werking/isolatie.
Het plastic stripje is voor het extra gemakkelijk verwijderen.

Lekker laten zitten dus.
Doei, Dump.

Dank je wel.
We weten nu wat we vergeten hadden.
Je moet de beveiliging op het kaartje ook verschuiven. Dit hebben we nu gedaan. Hij werkt nu goed.

Eerlijk is eerlijk. Het apparaat is goed maar aan de ingebruiknemers handleiding had wel wat meer aandacht besteed kunnen worden. En ja, ook ik had het probleem van de beveiliging. Mijn advies is dat je toch eerst ook een totale backup maakt van je kaartje op een andere 2 gig kaart. (kost 9€) Als je kaart stuk is dan hebben we verder niets meer. Mits je het reserve kaartje meeneemt ben je altijd gedekt tegen schade aan het originele kaartje. (b.v. op vakantie)
Doei, Dump.

Laatst bewerkt:
pn 1000 vdo dayton update?

Hoe kan ik mijn vdo dayton pn 1000 updaten via de site van vdo dayton kom ik wel op de updates voor de pn 2050 maar ik weet niet of ik deze updates voor de pn10000 kan gebruiken!
Help mij aan een update a.u.b.

Groeten Frans:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan