Veel applicaties "werken niet meer"

Status
Niet open voor verdere reacties.

essentje

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2009
Hallo,

Ik heb sinds een week wat problemen op mijn laptop, Windows 7. Hij geeft bij veel applicaties (zoals torrent, windows update, windows defender, internet explorer avg etc.) de foutmelding dat het programma of de service "niet meer werkt".
Ik heb verschillende spyware en anti virus gedraaid (waarvan er ook een aantal niet konden openen) maar niks gevonden. Misschien dat ik een functie of een essentieel onderdeel van Windows per ongeluk heb verwijderd/uitgezet.

Hoe dan ook, ik kom er niet uit. Iemand een idee? Ik hoor het graag.

Vriendelijke groeten,

Erik

Beste Dorade,

In alle modussen heeft hij hetzelfde probleem; veilige modus, laatste keer opstarten met de juiste configuratie etc. Andere suggesties? Zie printscreen van onderdeel van het probleem. Zo ziet mijn c:/ schijf eigenschappen eruit... Nog een hele puzzel om te defragmenteren, maar al wel gedaan

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    92,6 KB · Weergaven: 14
Afhankelijk van je besturingssysteem surf je hier naar toe:
http://www.winhelponline.com/blog/file-asso-fixes-for-windows-7/ (Windows 7)

Download EXE en LNK van de bovenstaande site en pak de bestanden uit naar je bureaublad. Hoe je moet uitpakken zie je hier.
Je krijgt dan 2 bestanden op je bureaublad te zien die eindigen op de extensie .REG.
Dubbelkik deze bestanden (eindigend op .REG) en herstart je pc.

Lukt het nu wel?

Helaas, de EXE fix heeft niks verholpen. De andere fix krijg ik de foutmelding in de bijlage, ook bij opnieuw opstarten. Nog een symptoom is toegevoegd als bijlage. Dat is mijn 'als administrator uitvoeren' popup. Naamloos2.jpgNaamloos3.jpg

Het lijkt mij een gigantisch lange tijd kunnen gaan duren, voordat iemand met een oplossing komt. Daarom wil ik het volgende voorstellen:

Reparatie-installatie Windows 7 Schakel je firewall, antivirus & alle opstartprogramma;s uit, Start volledig opnieuw op. Klik op de link voor verdere info. Klik bij dit venster voor Upgrade uitvoeren(!)
Na de installatie:
  1. kijk je of je userfiles mist. Kopieer deze vanaf
    c:\windows.old
    c:\$INPLACE.~TR & (verborgen)
    C:\WINDOWS.~Q. (verborgen; klik hier voor info)
  2. Voer Schijfopruiming uit. Ruim eerst systemfiles op & vink daarna files toegevoegd door Windows upgrade, eerdere windowsinstallaties &windowsupgradelogfiles.
  3. Ververs de Windows Experience Index. Combineer [Windowstoets+Pause] ->klik Systeemverhouding is niet beschikbaar
Je verliest hierbij je data niet maar het is altijd goed om een back-up te maken van je belangrijke data. Verder zul je Windows weer moeten activeren met de activatiecode en updates opnieuw moeten installeren.

Laatst bewerkt:
Ik heb geen windows cd helaas. Beste kans als ik hem wegbreng naar een handig iemand?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan