• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

veel bladen... enkele formules.... traag opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

leyton

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2009
Berichten
99
Hallo helpmij.forum leden.

Ik heb hier een vraagje.

Naar aanleiding van 2 vorige posts zit ik opnieuw met een probleem.

Korte schets..

Heb een excel bestand die bestaat uit 365 bladen.(1 voor elke dag)

Nu heb ik enkele formules toegevoegd die een berekening maken op ieder pagina.

Ik ben gestart met zoals hier werdt vermeld: (klik op blad 1 en selecteer alle bladen)

Formule ingevoegd en alles werkt.

Nu werkt dat zooooo traag dat ik bij het opstarten telkens bijna 3 minuten moet wachten alvorens het excel bestand opengaat en telkens krijg ik bovenaan het bericht reageert niet.

Nu is mijn vraag of ik de formules kan behouden en dat het bestand terug opent zoals het vroeger deed.

Misschien een stomme vraag, maar kan de formule veranderd worden naar een soort macro of zo, waardoor het programma weer supersnel wordt.

alvast bedankt.
 
Post eens een paar voorbeelden van formules die je gebruikt.
Hebben die formules invloed op de opmaak?
Kun je geenvb posten?

Cbbe
 
Post eens een paar voorbeelden van formules die je gebruikt.
Hebben die formules invloed op de opmaak?
Kun je geenvb posten?

Cbbe

Ik zal deze middag een voorbeeld posten van de formules die ik gebruik.
Ik kan het bestand wel zelf niet posten omdat deze al vertrouwelijke informatie bevat.
 
Indien mogelijk kan je ook de herberekening uitschakelen bij het openen van je bestand en bij het activeren v/e werkblad, enkel dit blad laten herberekenen. Bij het sluiten zet je de herberekening terug op automatisch.
 
@ oeldere
Afkorting voor Please (Alstublieft) ;)
 
Zoals beloofd hierbij de formules die ik heb ingevoerd:

cel E9
=B26-E14-E15-E16-E17-E18-E19-E20-E21

en

cel B24
=E9-F11-F12-F13


Deze is toegepast op alle 365 dagen, wat waarschijnlijk de aanleiding heeft tot het trage werken.

Hopelijk kan je hier iets mee.

Mvg Leyton
 
Laatst bewerkt:
Neen, jammer genoeg kan ik daar niets mee. Deze formules kunnen die vertraging niet veroorzaken. Dat moet een andere oorzaak hebben.
Heb je veel Voorwaardelijke opmaak toegepast?
Maak een copy van je bestand met dummywaarden en post dat eens.

Cobb
 
Bekijk bijlage Kas 2011 testmap.rar

ik heb een kopie gemaakt van het bestand en de bedragen aangepast.

Hopelijk ben je hier wat mee.

Kon het bestandje niet gewoon versturen wegens te groot. 2,38mb


hou er rekening mee, als het wil openen het ongeveer 2 minuten duurt.
 
Laatst bewerkt:
Haal uw bestand maar weg er staan nog redelijk wat gegevens in die je liever niet kwijt wil.

Cobbe
 
Haal uw bestand maar weg er staan nog redelijk wat gegevens in die je liever niet kwijt wil.

Cobbe

geen probleem hoor, de bedragen zijn aangepast en kloppen niet meer met de werkelijkheid.

kan je hier iets mee aanvangen en eventueel zien wat het probleem is.
 
'T zal niet lukken.
Raad: Wijzig de Lay-out en zet alles op één Blad onder elkaar, plaats genoeg 1000.000 rijen ter beschikking.

Als je dat niet wil splits het dan tenminste op per maand.

Cobbe
 
Laatst bewerkt:
'T zal niet lukken.
Raad: Wijzig de Lay-out en zet alles op één Blad onder elkaar, plaats genoeg 1000.000 rijen ter beschikking.

Als je dat niet wil splits het dan tenminste op per maand.

Cobbe

hoe bedoel je...zal niet lukken. voor ik die formules had toegevoegd werkte alles supersnel en was het bestand veel kleiner= snellere laadtijd.

Dus er is hier geen oplossing voor...
 
ik had diezelfde bedenking ook al een tijdje geleden gemaakt, je boekhouder moet zich bezig houden met zijn boekhouden en niet met excel. Je kan toch geen jaargegevens bijhouden op 365 van die post-it blaadjes !!!! Dat argument van "overzicht" raakt kant noch wal.
 
ik had diezelfde bedenking ook al een tijdje geleden gemaakt, je boekhouder moet zich bezig houden met zijn boekhouden en niet met excel. Je kan toch geen jaargegevens bijhouden op 365 van die post-it blaadjes !!!! Dat argument van "overzicht" raakt kant noch wal.

Mijn boekhouder houd hem bezig met boekhouden hoor, ikzelf had hem de vraag gesteld of het wettelijk mag om mijn kasboek digitaal bij te houden. Hij stuurde mij dit bestaande bestandje door, wat trouwens niet door hem is gemaakt.
De reden dat elke dag een nieuw blad is weet ik ook niet. al zie ik niet onmiddellijk voor mij hoe dit overzichtelijker kan. naar opzoeken en afdrukken toe..

Tips zijn altijd welkom.

Ps: die nieuwe formules moeten de oorzaak zijn van het tragere werken van het programma. Ikzelf heb ervoor gekozen om deze erin te krijgen om het risico op fouten zoveel mogelijk te vermijden.

Zou het dan misschien beter zijn als ik iedere maand apart bijhoud...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan