veel dingen uitgeschakelt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Doomic

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2007
ik heb een windows XP computertje van iemand gekregen, maar ik weet niet wat daar op gebeurt is... maar er is mee gerommelt. wanneer ik op het bureaublad rechtermuisknop eigenschappen klik dan krijg ik de melding dat de beheerder het beheren van bureaublad ed heeft uitgeschakelt, ook als ik er via het confugratiescherm naar toe wil dan doet hij het niet

verder ben ik heel veel opties in het startmenu kwijt
in deze computer worden niet alle stations herkend, bijvoorbeeld mn cdrom speler (als ik in de adresbalk naar d: ga dan doet hij het wel...dus hij wordt wel herkent, maar niet getoont.

ik denk dat het iets met rechten te maken heeft, maar er staat maar 1 account op die pc en die heeft gewoon beheerders rechten.
en ik zou niet weten wat je nog meer aan rechten kan instellen dan "beheerder" of "beperkte rechten"

hoop dat het duidelijk is. ik hoor graag als je meer weet.
alvast bedankt

Ik weet niet van wie je die pc hebt gekregen ( of gekocht...) maar het zou best wel eens kunnen zijn dat die pc afkomstig is van een groot bedrijfsnetwerk waar de systeem beheerder een stel beperkingen heeft ingevoerd. In dat geval kun je het wel schudden en zou ik windows er geheel opnhieuw opzetten.

hij is niet van een bedrijf geweest maar van iemand die veel rommelt aan computer, maar zelf niet snapt wat hij aan het doen is.
heb het namelijk al aan hem gevraagt.

windows cd'tje is niet meer vindbaar dus is geen optie om opnieuw te installeren.

maar hij heeft dus zichzelf uit weten te schakelen, neem aan dat je het ook weer terug kan zetten... misschien iets in veilige modus...

maar bedankt voor de reactie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan