• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Veel dwg's automatisch inladen in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

goedlichtJoost

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2012
Berichten
477
Hallo Allemaal,

Al onze profielen zijn gedefinieerd in (losse) dwg bestanden.
Nu zou ik een gemakkelijk overzicht willen maken van onze totale profielendatabase met hierin enkele waardes (denk hierbij aan coat-omtrek gewicht prijs etc.)
Hiervoor zat ik te denken aan excel.
in kolom A krijgt elke cel een voorbeeldje van de doorsnede (dus een autocad bestandje) de volgende kolommen vul ik met de gewenste gegevens.

maar hoe krijg ik gemakkelijk alle doorsnedes in excel?

het zijn ongeveer 80 profieldoorsnedes.

Alvast bedankt, alle hulp is welkom.

mvg
Joost
 
Concrete informatie ook: bijv. een voorbeeldbestand, een verhaal wat een dwg bestand is, etc.
 
Hallo snb, bedankt voor je reactie.
Dwg bestand is een Autocad bestand. zie bijlage.
Excel bestand is gewoon een leeg werkblad, waarin ik verschillende plaatjes wil hebben.

Ik kan natuurlijk een printscreen maken van elke doorsnede, en deze opslaan als bijvoorbeeld jpeg, vervolgens kan ik hem dan inladen in excel. Echter duurt dit veel te lang.

Bekijk bijlage 301-302.rar
 
Laatst bewerkt:
Jouw grootste probleem zal hieruit bestaan, dat Excel geen dwg-bestand kan lezen en/of weergeven. Wat eventueel enkel kan lukken is dat je de naam van de voorkomende dwg-bestanden in een directory kunt inlezen in excel, maar veel verder zul je er naar ik verwacht niet mee komen, zonder handmatig de verschillende zaken die met het dwg-bestand te maken hebben, zoals bijv een afbeelding, in te brengen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan