• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

veel e-mailadressen uit een excel sheet naar outlook

  • Onderwerp starter Onderwerp starter HWV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HWV

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
Berichten
1.213
Beste,

Ik heb het volgende probleem en hoop dat iemand hier een oplossing voor weet.

In mijn workbook heb ik in kolom C e-mail adressen staan. Nu wil ik een word document en een excel document gaan versturen via outlook. Hoe krijg ik de adressen uit de excel sheet in mijn outlook.
Het is veel werk om te plakken en te knippen ivm dat het om best wel veel e-mail adressen gaat.

Groet HWV
 
Hallo HWV,

Kijk in Outlook eens bij Bestand => Importeren en exporteren => Gegevens uit een ander programma of bestand importeren => Microsoft Excel 97-2003
of kies er voor om als CSV-bestand te exporteren en te importeren.
 
HWV,

Ik heb de volgende methode al tientallen keren toegepast:

Kijk even in Word bij Extra --> Brieven en Verzendlijsten --> Afdruk Samenvoegen. In de eerste stap van die wizard kun je al kiezen voor Email-berichten.

Dus je maakt gewoon de tekst die je wilt verzenden, start de Wizard Afdruk samenvoegen als hiervoor beschreven en je kunt je emails stuk voor stuk verzenden a.h.v. de adressenlijst in Excel. Voor meer info over Afdruk samenvoegen zie Help (F1) van Wordt

Greot,
Gert
 
Als je ze wil toevoegen aan je kontaktpersonen in Outlook kijk dan eens hier.
 
Werkt perfect , maar toch nog een vraag

Beste,

bedankt voor het reageren.
SNB uw optie heb ik gebruikt werk perfect.
Is het ook mogelijk om de map waar het in komt te veranderen.
Nu gaat hij in mijn contactpersonenmap.
Ik zou graag willen dat hij naar de map BRC NL zou gaan, dan heb ik alle adressen daarvoor in één map.

Ik heb zelf de tweede e-mail adres er al bij gezet en moet eerlijk zeggen werkt perfekt een echte aanrader.

Code:
Sub kontaktpersoon_toevoegen()
  sn = Sheets(1).Cells(1, 1).CurrentRegion
    
  For j = 2 To UBound(sn)
    With CreateObject("Outlook.Application").CreateItem(2)
      For jj = 1 To UBound(sn, 2)
        Select Case LCase(sn(1, jj))
        Case "titel", "titels", "titulatuur"
          .Title = sn(j, jj)
        Case "voornaam", "voorletters", "roepnaam"
          .FirstName = sn(j, jj)
        Case "tussenvoegsel"
          .MiddleName = sn(j, jj)
        Case "achternaam", "naam", "geboortenaam", "Adresnaam1"
          .Lastname = sn(j, jj)
        Case "straat", "adres", "postadres", "woonadres"
          .HomeAddressStreet = sn(j, jj) & IIf(.HomeAddressStreet = "", "", " " & .HomeAddressStreet)
        Case "nummer", "huisnummer"
          .HomeAddressStreet = IIf(.HomeAddressStreet = "", "", .HomeAddressStreet & " ") & sn(j, jj)
        Case "postcode"
          .HomeAddressPostalcode = sn(j, jj)
        Case "plaats", "woonplaats", "vestigingsplaats"
          .HomeAddressCity = sn(j, jj)
        Case "telefoon", "tel", "telefoonnummer"
          .HomeTelephoneNumber = sn(j, jj)
        Case "email", "emailadres", "email_adres 1"
          .Email1Address = sn(j, jj)
        Case "email", "emailadres", "email_adres 2"
          .Email2Address = sn(j, jj)
        End Select
      Next
      .Save
    End With
  Next
End Sub

groet HWV
 
Dat is moelijk te zeggen als de struktuur van je outlookmappen niet bekend is.
Het is afhankelijk van het aantal accounts, en de verdere struktuur.

je zou het kunnen uitproberen met

je eerste account
c0=CreateObject("Outlook.Application").GetNameSpace("MAPI").folders(1).Folders("BRC NL").name
je tweede account
c1=CreateObject("Outlook.Application").GetNameSpace("MAPI").folders(1).folders("BRC NL").name

Als je hem gevonden hebt kun je in de macro:
Code:
With CreateObject("Outlook.Application").CreateItem(2)

vervangen door
Code:
With CreateObject("Outlook.Application").GetNameSpace("MAPI").folders([COLOR="Red"]1[/COLOR]).folders("BRC NL").createItem
 
Beste SNB,

Ik werk in outlook 2003
en heb daar nu twee mappen in mijn contactpersonen staan

Contactpersonen
BRC NL

je zou het kunnen uitproberen met

je eerste account
c0=CreateObject("Outlook.Application").GetNameSpace("MAPI").folders(1).Folders("BRC NL").name
je tweede account
c1=CreateObject("Outlook.Application").GetNameSpace("MAPI").folders(1).folders("BRC NL").name

Als je hem gevonden hebt kun je in de macro:

Hier kom ik helaas niet uit, en weet echt niet hoe ik dit zou moeten testen.
Verschillende dingen geprobeerd maar zeg dat hij het object niet kan vinden met de foutmelding

fout-2147221233 {8004010f} tijdens uitvoering, de bwerking is mislukt. Kan een object niet vinden

Kunt u mij verder op weg hiermee helpen

groet HWV
 
Plaats hier een schermafdruk van je outlookmappenstruktuur.
 
met voorbeeld

Beste SNB,

Ik hoop dat dit is wat u bedoeld.

Groet HWV
 

Bijlagen

  • helpmijOutlook.jpg
    helpmijOutlook.jpg
    21,7 KB · Weergaven: 104
Kijk, daar hebben we wat aan.

Vervang in de macro:
Code:
With CreateObject("Outlook.Application").CreateItem(2)
door

Code:
With CreateObject("Outlook.Application").Getnamespace("MAPI").getdefaultfolder(10).folders("BRC NL").createItem
 
Foutmelding

Beste SNB,

ik krijg hier een foutmelding op.

Code:
Sub kontaktpersoon_toevoegen()
  sn = Sheets(1).Cells(1, 1).CurrentRegion
    
  For j = 2 To UBound(sn)
    With CreateObject("Outlook.Application").Getnamespace("MAPI").getdefaultfolder(10).Folders("BRC NL").createItem
      For jj = 1 To UBound(sn, 2)
        Select Case LCase(sn(1, jj))
        Case "titel", "titels", "titulatuur"
          .Title = sn(j, jj)
        Case "voornaam", "voorletters", "roepnaam"
          .FirstName = sn(j, jj)
        Case "tussenvoegsel"
          .MiddleName = sn(j, jj)
        Case "achternaam", "naam", "geboortenaam", "Adresnaam1"
          .Lastname = sn(j, jj)
        Case "straat", "adres", "postadres", "woonadres"
          .HomeAddressStreet = sn(j, jj) & IIf(.HomeAddressStreet = "", "", " " & .HomeAddressStreet)
        Case "nummer", "huisnummer"
          .HomeAddressStreet = IIf(.HomeAddressStreet = "", "", .HomeAddressStreet & " ") & sn(j, jj)
        Case "postcode"
          .HomeAddressPostalcode = sn(j, jj)
        Case "plaats", "woonplaats", "vestigingsplaats"
          .HomeAddressCity = sn(j, jj)
        Case "telefoon", "tel", "telefoonnummer"
          .HomeTelephoneNumber = sn(j, jj)
        Case "email", "emailadres", "email_adres 1"
          .Email1Address = sn(j, jj)
        Case "email", "emailadres", "email_adres 2"
          .Email2Address = sn(j, jj)
        End Select
      Next
      .Save
    End With
  Next
End Sub

fout 438 tijdens uitvoering
deze eigenschap of methode wordt niet ondersteund door dit object
 
Volgens mij krijg je altijd een foutmelding op 1 regel; bij foutopsporing geel gemarkeerd.
 
fout op regel

Code:
Sub kontaktpersoon_toevoegen()
  sn = Sheets(1).Cells(1, 1).CurrentRegion
    
  For j = 2 To UBound(sn)
[U][COLOR="Red"]    With CreateObject("Outlook.Application").Getnamespace("MAPI").getdefaultfolder(10).Folders("BRC NL").createItem[/COLOR][/U]
      For jj = 1 To UBound(sn, 2)
        Select Case LCase(sn(1, jj))
        Case "titel", "titels", "titulatuur"
          .Title = sn(j, jj)
        Case "voornaam", "voorletters", "roepnaam"
          .FirstName = sn(j, jj)
        Case "tussenvoegsel"
          .MiddleName = sn(j, jj)
        Case "achternaam", "naam", "geboortenaam", "Adresnaam1"
          .Lastname = sn(j, jj)
        Case "straat", "adres", "postadres", "woonadres"
          .HomeAddressStreet = sn(j, jj) & IIf(.HomeAddressStreet = "", "", " " & .HomeAddressStreet)
        Case "nummer", "huisnummer"
          .HomeAddressStreet = IIf(.HomeAddressStreet = "", "", .HomeAddressStreet & " ") & sn(j, jj)
        Case "postcode"
          .HomeAddressPostalcode = sn(j, jj)
        Case "plaats", "woonplaats", "vestigingsplaats"
          .HomeAddressCity = sn(j, jj)
        Case "telefoon", "tel", "telefoonnummer"
          .HomeTelephoneNumber = sn(j, jj)
        Case "email", "emailadres", "email_adres 1"
          .Email1Address = sn(j, jj)
        Case "email", "emailadres", "email_adres 2"
          .Email2Address = sn(j, jj)
        End Select
      Next
      .Save
    End With
  Next
End Sub
 
With CreateObject("Outlook.Application").Getnamespace("MAPI").getdefaultfolder(10).Folders("BRC NL").Items.Add
 
Laatst bewerkt:
gelukt

Beste SNB,

Het is u weer gelukt het werkt perfect.
Iets om zeker te bewaren.

Bedankt :thumb:

Groet HWV
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan