• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Veel files tot 1 document maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

yvonne0

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2010
Hallo allemaal,

Is er iemand die weet hoe ik 120 excelbestanden met NAW gegevens kan samenvoegen tot 1 bestand?
Dit klusje gaat op mij afkomen helaas ... :confused: Ik begrijp dat alle bestanden dezelfde kolom opbouw moeten hebben.
Ik weet helaas niks van VBA ... Hebben jullie tips?

Ik hoor graag van jullie! :love:

Groetjes,
Yvonne

oei, je werkt met een MAC ?
Dat is niet altijd 1-op-1 kwa VBA.

Ik werk thuis op een laptop met Windows. Dus die mogelijkheid heb ik ook!

Kijk (thuis!) eens naar Gegevens, Gegevens ophalen, Uit bestand, Uit map
En vraag je werkgever eens of je een serieuze computer mag hebben met Windows erop :evil:

Haha nou he! Op een reclamebureau zijn ze helaas anti-windows microsoft, pff
Ik heb bovenstaande al geprobeerd, maar ik zie de optie: uit map nergens? Zie afbeeldingBekijk bijlage 355663

Oh bij mij wel. Ik heb nu gekozen voor file toevoegen in plaats van afbeelding. Afbeelding leek mij logisch met een .jpg, maar verkeerd gedacht.

Bijlagen

• knipsel.jpg
    knipsel.jpg
    174,8 KB · Weergaven: 54
Laatst bewerkt:
Die fout maken meer mensen; is een foutje in het BB denken we. Of beheer krijgt het niet opgelost, kan natuurlijk ook :). De gedachte is overigens prima in orde :d. Het vervelende is inderdaad dat als je zoiets doet, je het plaatje zélf dus wél kunt openen. Maar anderen dus niet.

Dank je OctaFish voor je toelichting ;)

Als het echt alleen met vba kan, wil ik me daar zeker in verdiepen. Is er iemand die mij dan een beetje op weg kan helpen? Met de code die ik daarvoor kan gebruiken bijvoorbeeld?

Laatst bewerkt:
Je hebt kennelijk Excel 2013. Daarvoor kan je (gratis!) PowerQuery downloaden, dan krijg je de beschikking over de optie die ik noemde, alleen dan onder het menu "PowerQuery".

Hoi Jan Karel Pieterse, die had ik gedownload, maar als ik 'm aanvink en op ok druk verandert er niks aan mijn excel. Ook niet na opstarten. En bij openen van het venster staat het vinkje vervolgens weer uit bij die optie. Weet jij hoe dit kan? Ik heb Microsoft Office Professional Plus 2013 - zie ook de foutmelding. Heel irritant. Bij mijn zus thuis werkte jouw oplossing namelijk perfect op haar pc.

Bijlagen

• knipsel 2.jpg
    knipsel 2.jpg
    139,2 KB · Weergaven: 32
  • knipsel 3.jpg
    knipsel 3.jpg
    54,5 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
Heb je wel de juiste versie geinstalleerd (32 of 64 bits, moet hetzelfde zijn als jouw Office bits)

ja, ik heb gekeken welke ik nodig had: 32, en die heb ik geinstalleerd. Op YouTube zag ik iemand met hetzelfde probleem en die kreeg dit als antwoord:

In this case there is something on your system that prevents the correct installation of the AddIn.
Uninstall Power Query
Uninstall Office
Open MsConfig and perform a diagnostic startup
MSConfig the System Configuration Tool. - Microsoft Community
To be sure, check this:
Disable your virus scanner (if loaded)
Disable other 3rth party tools (if loaded)
Repair your windows
Use the System File Checker tool to repair missing or corrupted system files
Install Office
Install Power Query
Andreas.

Vind dat altijd lastig om te besluiten dat hele office er af te halen. Ik ben altijd bang dat dingen dan ineens niet meer goed werken ... Vanaf 2016 zit het er wel standaard in. Misschien moet ik overwegen maar gewoon een hele nieuwe office te installeren. Lastig ... vooral met veel thuiswerken moet ik er niet aan denken dat het straks niet meer goed werkt ... Zo jammer dat het niet gelijk lukte, want anders werkte dat perfect met de Power Query

Als je toch iets nieuws gaat overwegen, dan zou ik persoonlijk gaan voor een 365 abonnementje, voordeliger dan regelmatig een nieuwe Office kopen en altijd de nieuwste features. Vooral het familie abonnement kan voordelig uitpakken (als je tenminste Office nodig hebt voor meer dan 1 persoon).

Met de bestanden in 1 directory is het een kwestie van 5 regels VBA om een onbeperkt aantal Excelbestanden te integreren.

Wat is daar de goede code voor als ik vragen mag? Wil het graag proberen :-)

Het zou helemaal geweldig zijn als ik ook een code zou kunnen verkrijgen waarbij in kolom A de bestandsnaam komt te staan bij elke NAW regel. Weet niet of dat ook kan ...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan