Veel gebruik laptop schadelijk op lange termijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hafid

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2005
Hallo dames en heren,

Ik heb op mijn nieuwe werk een mooie pc gekregen. Echter werk ik veel en veel liever op mijn laptop! Daar heb ik alle programma's die ik nodig heb en alle files al direct ter beschikking. Daarnaast kan ik thuis ook gelijk door als dat moet. Dat wil wel zeggen dat mijn laptop ongeveer 10 uur per dag aanstaat en gebruikt word! (thuis ook nog door anderen)

Specs:
14" Acer Aspire 4745g
Intel Core I5-450M (2,4 Ghz, 3MB L3 cache)
ATI Mobility Radeon HD5650 (Ik schakel wel af en toe over naar de onboard Intel HD graphics kaart)
6 GB DDR3 ram

Ik schakel em op werk aan op een extern scherm zodat ik op 2 schermen kan werken. De CPU draait niet echt overtoeren. Als ik met een intensief programma'tje bezig ben (3 uur per dag), zit ie +- op 30% max en de GPU temp komt maximaal bij de 55 graden.

Is dit te doen voor een laptop zonder dat ie over 2 maanden het loodje legt of raden jullie toch aan om op de werkpc over te stappen?? (alleen als het noodzakelijk is!)

Laatst bewerkt door een moderator:
het is niet noodzakenlijk om over te schakelen je labtob zou het nog zeker 2 of 3 jaar doen als je er niks raars mee doet denk ik, mischien moet je er iets van een extra fan of koeler in laten bouwen?

Daar kan die laptop wel tegen hoor ; die acer draait ook wel 2 jaar door als je hem constant ( 24 uur per dag ) aan laat
Je hebt trouwens ook nog gewoon 2 jaar garantie

Tegenwoordig blijkt ook het veel of weinig gebruiken niet eens meer een oorzaak te zijn van defecte laptops.
Het is meer een kwestie van degelijkheid van hardware.
Die is langzamerhand ( doordat alles steeds goedkoper moet) , achteruit gegaan.

Dan heb je daarbij gevoegd gewoon het feit dat bij een desktop een onderdeel veel makkelijker te vervangen is.
De levensduur is daardoor dan ook langer en hardware upgraden is daarvan meestal ook nog mogelijk.
Bij een laptop vaak zo duur dat men maar een nieuwe aanschaft.

Bij voorkeur adviseer ikm dan ook fabricanten die achter hun product staan.
Een bewijs daarvan is dat ze min. 2 jaar garantie leveren.

Hallo

Een verstopte heatpipe radiator en ventilator (stof) zijn de enige frequent voorkomende oorzaak van defekten die ik tegenkom bij laptops.

De temperatuur zo nu en dan controleren , en desnoods de laptop stofvrij maken.

Mits korrekt behandelt en onderdhouden , kan een laptop al snel 10 jaar oud worden ... of meer .

Peter

Dat is echt een andere ervaring dan die ik heb in mijn familie- en kennissenkring.

Defecte schermen, defecte moederborden, diverse malen defecte hdd's.
En dat zowel bij Acer, Asus als HP laptops!
Ook in het duurdere segment!

Hmmsz, gewoon doorknallen dus! Ik heb wel een fan thuis liggen, maar ik dacht dat het niet zou hoeven aangezien de temperaturen laag blijven en de fan nauwelijks een trapje hoger gaat! Maar thnx voor de antwoorden. Ik maak de laptop sowieso wel een paar keer per jaar open om stofvrij te maken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan