hallo allemaal,
Ik ben nog nieuw in de VBA-wereld. Ik heb al een hoop gelezen hier op het forum (en andere fora), maar ik heb nog geen oplossing kunnen vinden voor mijn probleem.
Waar ik uiteindelijk naartoe wil is dat ik een bepaald bestandje heb (heet nu nog test.xls) met een tabblad waar ik wat dingen kan invullen voor de macro en 4 andere tabbladen. In die 4 tabbladen moeten gegevens komen te staan uit een reeks .xls-documenten. Ik heb nu een map met ca. 15 bestanden, die allemaal veel tabbladen bevatten. Deze tabbladen hebben allemaal andere namen, behalve de eerste. (die heet index). Nu moet dus uit ieder tabblad van al die bestanden, gegevens gekopieerd worden naar die ene file (test.xls).
Nu heb ik al een deel werkend gekregen. Dat wil zeggen: de macro opent en sluit de bestanden een voor een.
Het rode deel is het deel dat nu niet werkt, en wat ook verder uitgebreid zal moeten worden.
Wie o Wie kan mij helpen!
Groeten,
Rick
Ik ben nog nieuw in de VBA-wereld. Ik heb al een hoop gelezen hier op het forum (en andere fora), maar ik heb nog geen oplossing kunnen vinden voor mijn probleem.
Waar ik uiteindelijk naartoe wil is dat ik een bepaald bestandje heb (heet nu nog test.xls) met een tabblad waar ik wat dingen kan invullen voor de macro en 4 andere tabbladen. In die 4 tabbladen moeten gegevens komen te staan uit een reeks .xls-documenten. Ik heb nu een map met ca. 15 bestanden, die allemaal veel tabbladen bevatten. Deze tabbladen hebben allemaal andere namen, behalve de eerste. (die heet index). Nu moet dus uit ieder tabblad van al die bestanden, gegevens gekopieerd worden naar die ene file (test.xls).
Nu heb ik al een deel werkend gekregen. Dat wil zeggen: de macro opent en sluit de bestanden een voor een.
Code:
Private Sub test()
werkboekpad = ThisWorkbook.Sheets("macro").Range("B2")
Dim objWB As Workbook, sourcepath As String, wbName As String
sourcepath = werkboekpad
ChDir sourcepath
wbName = Dir("*.*")
With Application
.ScreenUpdating = False