Veel harddisk activiteiten / laptop érg traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark19

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Als ik mijn laptop opstart dan duurt het ontzettend lang voordat XP opgestart is en ik een eerste opdracht uit kan voeren (zo'n 10min minimaal) De harddisk ratelt bijna continue)
Als ik in die 10 min. iets op het scherm tracht aan te klikken dan zie je de icoon wel reageren op die klik maar dan duurt alles alleen nog maar langer en start uiteindelijk de applicatie alsnog héél traag op. (rolt als het ware heel langzaam het scherm af en is de zandloper soms nog minutenlang te zien)

Wie weet hier een oplossing voor ???
Ik heb al CCleaner en Bootfish gedraaid maar die hebben geen effect.

Grt. Mark

Laatst bewerkt:
hoe oud is die laptop/hdd?
Kijk eens met ccleaner in de lijst opstarten via gereedschap>opstarten en maak een screentje en post eens hier?
Al gescand op eventuele spyware/virussen?
Hoe lang is het probleem al?

hoe oud is die laptop/hdd?
Kijk eens met ccleaner in de lijst opstarten via gereedschap>opstarten en maak een screentje en post eens hier?
Al gescand op eventuele spyware/virussen?
Hoe lang is het probleem al?

De laptop is van 2002 en de harddisk die er in zit (10Gb) zit er ook al vanaf die tijd in. Het is een Pentium III waar XP op draait. Er zit een sticker op de laptop " Designed fot Windows XP " dus dat zal het probleem niet zijn. Hij heeft immers eerst vlot gedraaid.
Ik heb ook een screentje gemaakt zoals jij vroeg.
Ik heb AVG laten scannen op Spyware en virussen maar die heeft niks gevonden. Misschien een andere virusscanner ?? Welke raadt jij aan ??

Het probleem heb ik al zo'n half jaar en het lijkt steeds langer te duren voor hij opgestart is.

Alvast bedankt voor je hulp !!!

Bijlagen

• Opstart.JPG
    Opstart.JPG
    82,8 KB · Weergaven: 39
virusscanner is goed,niks aan doen..

Je kunt bijv. msn, adobe reader, spybot en arcsoft,in ccleaner uitschakelen en kijken of het wat sneller word.

maar ben bang dat je 7 jarige harde schijf zijn beste tijd heb gehad en dan krijg je dit soort dingen (traag,herrie.
Kan best dat ie het nog een tijd doet maar denk dat je er niet veel aan kunt doen.

Oké bedankt in ieder geval voor de tips. Deze ga ik zeker uitproberen.

Graag zou ik een andere grotere harddisk inbouwen (is nu 10Gb en wil graag 250Gb) welke ik van een goede kennis voor weinig over kan nemen.
Weet jij of dat dit mogelijk is bij een Dell Latitude C810 laptop van 2002 ??
Kan er niks van op internet vinden nl.

Alvast bedankt !!!

Grtz. Mark

Ik heb een harddisk van 80Gb ingebouwd, welke even goed gefunctioneerd heeft maar daarna begaf het LCD scherm het. Het is niet lonend om er nog een nieuw scherm voor aan te schaffen, dus heb de laptop helaas af moeten voeren. Bedankt voor jullie reacties

als ik mijn internet open geeft hij aan dat mijn internet zonder invoegtoeppassingen word geopend. en dat heb ik zinds een tijd altijd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan