Veel last van Bluescreens

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yosika

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jul 2009
Hallo mensen,

Ik heb de afgelopen tijd veel last van bluescreens.
Ik heb geen idee hoe het komt.
Met het programma BluescreenView heb ik de oorzaak gevonden maar ik weet niet goed wat ik ermee moet.
De fout is IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL door de driver ntoskrnl.exe
Ik heb volledige fout in een kladblokfile gestopt, deze stop ik in de bijlage

Kan iemand me helpen want ik ben bang dat het steeds erger wordt! :S

Bijlagen

Laatst bewerkt door een moderator:
Natuurlijk Yosika.
Dit programma regelt het geheugen voor toepassingen. Zowel het RAM als het Harde Schijf geheugen. Je zult dus beide moeten testen. Voor het geheugen kan je MemTest gebruiken maar je moet dit wel vanaf een boot-baar medium doen. Misschien kan je ergens een BootCD downloaden waar meer van dat soort programma's opstaan. Om een schijf bootbaar te maken moet je er een .iso bestand naartoe branden of schrijven. Voor een CD kan je CDBurnerXP daarvoor gebruiken omdat dat het gemakkelijkste is. https://cdburnerxp.se/download Vervolgens draai je een programma om de Harde Schijf te testen. Windows kan dat misschien voor je doen. Hier een kleine waarschuwing: wanneer Chkdsk, vanuit verkenner, de sectoren en sporen op de schijf ook probeert te repareren dan kunnen alle gegevens in die partitie veranderen in vreemde tekens en de inhoudt verloren gaan. Kies daarom niet zomaar voor "automatisch herstellen" of soortgelijk. Herstellen is het markeren van slechte delen en kan bovendien erg lang duren. ik denk trouwens aan fouten in het RAM geheugen en die kan je misschien verhelpen door om de beurt een reepje geheugen weg te halen. Dat kan je natuurlijk bij voorbaat doen en dan kijken of de fout weer komt. Weet je niet precies hoe, dan biedt het geheugentest programma voor jou het best uitsluitsel.

Wanneer het bestand ntoskrnl.exe niet origineel meer is, dan zou Windows dit misschien kunnen detecteren. Hiervoor is in alle Windows versies de opdracht "sfc /scannow" in te geven. Bij Uitvoeren of op de opdrachtregel. De beveiligde systeembestanden worden daarmee gecontroleerd. Wanneer er iets verkeerd is, dan wordt je gevraagd om de Windows schijf in te voeren. Vervolgens zou ik ook een scan naar malware en virussen draaien, bijvoorbeeld met MBAM. Succes. Alfred

Laatst bewerkt:
Ik heb het heel even snel doorgelezen en lees het morgen/overmorgen nog wat beter door.
Maar ik ga MemTest is proberen, dit is gewoon gratis te downloaden toch?
Sfc /scannow heb ik gisteren nog uitgevoerd en daar stond niks bijzonders bij.
Alvast bedankt!

Gratis voldoende functioneel meen ik. Voor rampen met de computer tijdens de feestdagen kan je het beste maar een bootcd klaar hebben liggen. Dat ntoskrnl.exe is een veelomvattend proces waarvan het goed is om te weten dat het origineel is. Geheugenfouten of verwerkingsfouten komen door een test wel aan het licht. In de logboeken van Windows vindt je meer zaken die haperen maar waarvan geen meldingen komen. Jammer genoeg moet ik je daarvoor naar Windows Help verwijzen want ik heb nog Vista. Best mogelijk dat je na het testen van geheugen en schijf daar een bepaald verband ziet met een service die niet wil starten of een achtergrond proces wat er mee stopt. Fijne vakantie. Alfred

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan