Veel of snel geheugen voor Videomontage??

Status
Niet open voor verdere reacties.

rikkie52

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2008
Ik heb wel eens gelezen dat meer geheugen beter is dan snel geheugen voor video-applicaties.
Ik heb een leuke PC op het oog (Intel I7 860, geschikt MBje, 500 Gb, ASUS GTX260 896Mb en 4GB DDR3 1333Mhz geheugen. Ik kan er natuurlijk 4 GB bijzetten maar dat maakt de boel veel duurder. Ik kan ook echter het geheugen aanpassen qua snelheid (1066 Mhz of nog lager???) Is dit een optie. Ik speel nooit games, de enige zware applicatie is Videomontage. Gaarne advies

MvG
Erik

Nou.... als je toch al een nieuwe pc aanschaft met een Core i7 cpu, kan die € 100,- voor 4GB geheugen er ook nog wel bij?

Punt is... het telt allebei. Je kan wel veel geheugen hebben, maar als het lang duurt om dat uit te lezen, omdat je te gierig bent geweest, schiet het nog niet op . Als je nu toch al een nieuwe pc koopt, zou ik dáár niet op bezuingen.

Bedankt voor je snelle reactie. 100 euro is 100 euro en als het niet echt nodig is.......!?
En de vraag is of je er ben met 100 euro. bv. Kingston HyperX is al zo'n 150 euro en Corsair komt nog duurder. Of heb jij nog een suggestie voor een goed latje?

Hoi !

Bij merk ik wel degelijk verschil tussen 4 Gig en 8 Gig geheugen bij videobewerking (AMD X4 955 3,8 Gig)

Echter: het verschil in snelheid tussen bijv. 800 Mhz. en 1066 Mhz. DDR2 in minder dan 5 % (persoonlijk door mij uitgetest) !

Maak zelf je keuze, maar bij een dergelijk systeem zou ik voor 8 Gig gaan bij 'n 64-bits Win 7 installatie.

De geheugensnelheid an sich is nauwelijks belangrijk, behalve voor overclock-freaks.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Ik ben een Geil-fan, maar met OCZ is zeker ook niets mis.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan