veel (onbekende) processen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike1998

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2012
hallo helpmij gebruikers,

ik heb windows 7 ultimate 64 bits en deze gebruikt gemiddeld 60 processen is dit veel of is dit normaal? ook zie ik wat processen waar ik op internet veel virus sites op vind bijvoorbeeld gbox.exe hier een lijst van de processen: ps1.jpgps2.jpg

misschien maak ik me zorgen om niks maar als er iets weg te halen valt is dit natuurlijk altijd fijn.

alvast bedankt.

Ik heb hier twee Windows 7 Ultimate 64BIT systemen. De ene 66 processen en de ander 64 processen. Is niet extreem lijkt me.

okee, weet je verder nog iets over de processor die zich afspelen want zoals ik al zei bij sommige processon vooral gbox.exe zie ik op internet veel virus sites die er informatie over hebben en andere zeggen dat het malicious software is.

Laat maar even weten wat het resultaat is. Indien wel een infectie, kan men mogelijk ook daarmee helpen.

dit is eruit gekomen: ps3.jpg
de trojaanse paarden verwijder ik sowieso maar de windows dingen zijn die zeker weten ook slecht of moeten die blijven?

ik heb toch maar alles aangevinkt en verwijderd: Malwarebytes Anti-Malware (-evaluatieversie-) 1.65.0.1400
www.malwarebytes.org

Databaseversie: v2012.09.25.09

Windows 7 Service Pack 1 x64 NTFS
Internet Explorer 9.0.8112.16421
ineke :: MIKE-PC [administrator]

*KNIP*

nu even de pc opnieuw opstarten, daarna nog een scan doen om zeker te zijn of alles weg is of is het wel goed zo?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
Doe exact wat hieronder staat beschreven!!

Indien je de foutmelding: ''AutoIt Error
Line 2058 (File "C:\Documents and Settings\[name]\Bureaublad\adwcleaner.exe"):
Error: Variable used without being declared.
'' Krijgt, Open AdwCleaner en klik op ''Deinstallatie''
Daarna: download AdwCleaner hier opnieuw: http://general-changelog-team.fr/en/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner Sla het op je bureaublad op.
Rechtermuisknop op AdwCleaner & kies ''Eigenschappen'' Daarna klik je naast ''Ander pictogram...'' op ''Geavanceerd''
Vink het hokje ''Als Administrator uitvoeren'' aan. & klik op ''OK''.
Restart de PC, en open AdwCleaner.
Klik daarna op ''Verwijderen''
Indien, weer hetzelfde foutcode,
Probeer nogmaals.

Download AdwCleaner by Xplode naar je Bureaublad.
  • Sluit alle openstaande vensters
  • Start AdwCleaner en klik Verwijderen
  • adwcleaner.png
  • Klik bij AdwCleaner – Information op OK
  • Klik bij AdwCleaner – Restart Required op OK
Alle icoontjes verdwijnen van het Bureaublad, dit is normaal.
Je PC word opnieuw opgestart en er een opent logfile (C:\ AdwCleaner[xx].txt

++ Je kunt de logfile zelf Bekijken of Opslaan, en kijken wat er is verwijderd.

Als je Startpagina ook gehijackt was, stel dan de zoekmachine opnieuw in, deze word standaard door AdwCleaner terug gezet naar Google.com

Dat is een mooie verzameling malware die je daar op je PC hebt gevonden :-)
Overigens is een scan met 1 antivirus/malware-product vaak onvoldoende, ongeacht of dat een gratis of betaald product is.
Aan te raden is om 1 av-product te hebben dat permanent alles controleert wat er in en uit gaat (bijv een product als AVG free of AVAST free), maar daarnaast nog twee andere AV-producten die eens per week een scan uitvoeren (bijv. MalwareBytes en Emsisoft, beide gratis producten).
Ik heb toevallig gisteren voor een kennis een beschrijving gemaakt voor het wekelijks onderhoud van de PC.
Die staat hier: http://www.sr-pc-hulp.nl/Wekelijks onderhoud.pdf

hallo, allemaal bedankt voor de reacties, srpchulp bedankt voor de link, maar iedere week controleren wordt toch een beetje overkill voor mij. ik doe nu nog even een scan met adwcleaner en ik download cccleaner even en dan is het wel voldoende hoop ik. bedankt allemaal voor de hulp alvast! ik laat nog even weten of er nog iets is uitgekomen.

ik heb zojuist nog een keer gescand en alles opgeruimd met ccleaner. ik ben wel wat dingetjes tegengekomen, ik had gister bijvorbeeld gbox.exe ( trojaans paard verwijderd ) en avg vond daarnet een gbox.exe updater dus die is ook weg. helaas ben ik wel al mijn wachtwoorden kwijt door cccleaner en is heel mijn geschiedenis leeg, zou vast wel een fout van mezelf zijn geweest. ik hoop dat het hiermee grotendeels weg is het beste helemaal natuurlijk:p dus ik zet de vraag op opgelost.

allemaal hartelijk bedankt!!

Hoi,
Goed dat het is opgelost :-)!

Doe dit nog even:
Open AdwCleaner, en klik op Deinstallatie.
Als het pictogram van AdwCleaner weg is, is de Deinstallatie succesvol.

& Mag ik je log van AdwCleaner zien?
Post het als bijlagen, want Direct posten mag hier niet..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan