Veel problemen bij helemaal nieuw installeren van PC

• Onderwerp starter Onderwerp starter ^sud^
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

^sud^

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2001
Ik zit nu weer op mijn oude want de nieuwe met XP lukt echt niets.
De onboard netwerkkaart werkt bijvoorbeeld wel maar wil geen verbinding maken. Ik heb al een half uur met casema gebeld maar ook zij weten geen oplossing. Enige oplossing is dus mn oude pci netwerkkaart overplaatsen naar mijn nieuwe pc maar ook dat lukt niet omdat hij hem niet 'pakt'.

Nog een probleem is dat de C: door XP H: wordt genoemd en de D: drive ineens de G:, dit geeft problemen met het installeren van software, weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Wat is eigenlijk de volgorde met het opnieuw installeren van alles? (pc is geassembleerd geleverd)
Eerst Win XP, dan het cd'tje van je moederbord en daarna videokaart?

Iemand nog algemene tips? ik word hier echt wanhopig van :confused:

1. zorg dat je kunt opstarten van cd\dvd rom
2. cd van xp in computer
3 computer uit en daarna weer aan.
4 opstarten van XP via cd.
Dan goed lezen, bestaande partitie verwijderen of meerdere partities.
Dan geheel opnieuw formateren en dan xp gewoon zijn werk laten doen.
Als na installatie van xp je onboard netwerkkaart niet wordt herkend dan in je bios deze kaart aanzetten.
Daarna kijken of je videokaart wordt herkend, zo niet dan even het cd tje erin.

Dan zou het toch moeten gaan werken.

Ik zou de heleboel eens opnieuw installeren.

Eerst partities aan maken met fdisk met een opstartdisk win98 ( opstarten met opstartdisk en eerst fdisk/mbr en daarna fdisk)
Daarna formateren en dan winxp installeren maar zorg wel dat je alle drivers hebt.

^SUD^

Doe zoals Puppie je al aangaf, ik heb zelf namelijk ook op zo'n ongelofelijke manier liggen etteren met Fdisk.
Die kreeg het ook niet voor elkaar om waarschijnlijk de verborgen partititie die bij jouw dus nu de C-schijf is, te kunnen verwijderen.

Dus gewoon opstarten vanaf XP cd, bij de setup ALLE partities verwijderen, blijft er vanzelf een grote nieuwe partitie over die kun je vervolgens formateren (NTFS/FAT32) daarna kun je daar gewoon XP op installeren. Voor de netwerkkaart zou je de eventueel bijgeleverde cd-rom van je moederbord mpeten gebruiken. Dit moet zo lukken lijkt mij !!
Zet anders even bij Internetopties bij 'Verbinding', bij de optie LAN-instellingen, het vinkje uit van 'instelling van IE overnemen'.

Suuk6,

Remy

Laatst bewerkt:
De partitie verwijderen met fdisk mag geen probleem zijn je moet opstarten met opstartdisk win98 of me dan fdisk/mbr doen en daarna met fdisk de partitie verwijderen heb je een NTFS partitie dan moet je de NONDOS partitie eerst verwijderen.
Heb het al meerdere malen gedaan maar de meeste problemen komen voort omdat men geen fdisk/mbr doet .

Zie bijlage

Bijlagen

Geplaatst door SJJ
de meeste problemen komen voort omdat men geen fdisk/mbr doet.

Dat is onzin. Het commando fdisk /mbr is vrijwel nooit nodig, alleen wanneer het Master Boot Record niet meer in orde is, of bv als je een bootmanager uit het MBR wilt verwijderen. Maar dat is een zeldzaamheid die onder normale omstandigheden beslist niet nodig is.
Gewoon booten vanaf de (hopelijk meegeleverde) WinXP CDROM, daar bestaande partities verwijderen, opnieuw aanmaken (formatteren gaat dan automatisch) en opnieuw installeren.
Als er geen CDROM is meegeleverd (of een image CDROM) dan is het schoon installeren lastiger. Ook behoren er driver CDROMs te zijn meegeleverd, want anders krijg je later problemen met het installeren van apparaten. Zorg dat je vooraf alles op een rijtje hebt, want later alles uitzoeken is behoorlijk lastig.
Het verwijderen van bestaande partities is prima, tenzij er op die ene partities een image staat waarmee je de PC weer kunt herstellen. Ook daarvoor geldt: vooraf uitzoeken hoe het precies bij jou zit, dus voordat er problemen optreden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan