Veel problemen met internetverbinding verkrijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

miss1149

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 apr 2013
Ik heb veel problemen met het verkrijgen van een internet verbinding.
Ik huur op dit moment een studiowoning op curacao met een goede wifi internetverbinding.
Ik gebruik de open wifi verbinding van mijn huisbaas die naast me woont.
Het bereik is prima (4 streepjes) en hij wordt ook niet afgetapt want het is op een besloten resort)
Ik woon er nu 3 weken en in het begin kon ik met mijn Acer Timeline x laptop met windows 7 direct internet verbinding maken.
Na een week begon het steeds moeizamer te gaan want ik kreeg steeds de melding "kan geen verbinding maken met netwerk" terwijl ik wel binnen bereik was. (4 streepjes)
Hij staat op automatisch verbinding maken en meestal na 2 minuten kreeg hij dan alsnog verbinding. Automatisch.
Nu kan hij 4 uur aanstaan (op automatisch verbing maken) en nog steeds geen internet en dan ineens lukt het toch.
De verbinding is dan goed, snel en stabiel en valt niet weg.
Maar de volgende dag als ik weer mijn laptop opstart kan het dus zijn dat ik eerst 4 uur moet wachten tot hij toevallig een keer verbinding maakt. Of het werkt zelf helemaal niet.
Wanneer er staat "kan geen verbinding maken met dit netwerk" kan je wel een troubleshooter aanzetten. Deze geeft vervolgens aan dat hij geen problemen kan vinden en adviseert om de router 30 sec van de stroom te halen en opnieuw aan te sluiten.
Dit is gebeurt maar geeft geen verbetering. Het wifi internet doet het trouwens gedurende de tijd dat ik geen verbinding kan maken wel gewoon prima want met mijn samsung telefoon kan ik wel op de wifi en mijn huisbaas zelf ook. Het ligt dus denk ik echt aan mijn laptop. Wat kan ik doen om te zorgen dat hij sneller verbinding maakt?
Alvast enorm bedankt!
Groetjes Steffie

probeer eens rechts onderin naar je wifi netwerken te gaan, en op het netwerk die je wilt gebruiken rechtermuisknop en dan eigenschappen, kijk even of je daar wat kunt vinden

probeer eens rechts onderin naar je wifi netwerken te gaan, en op het netwerk die je wilt gebruiken rechtermuisknop en dan eigenschappen, kijk even of je daar wat kunt vinden

Er staat dan
beveiligingtype : geen verificatie (open)
Versleutelingstype : geen

Naam: Dolorita
SSID: Dolorita
Type netwerk: toegangspunt
Beschikbaarheid van netwerk: Alle gebruikers
De vakjes daaronder zijn alle 3 aangevinkt

Ik weet niet meer wat ik ertegen kan doen.
Gisteren heb ik mijn computer opnieuw opgestart en het duurde 4 uur voor ik weer verbinding had.
Zomaar ineens vanzelf.
Zonder iets te veranderen in die 4 uur.

start je laptop op in "veilige modus met netwerkmogelijkheden" en scan dan grondig met je antivirus en malware bytes anti malware.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan