veel problemen met laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

sl0ry

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2010
hallo allemaal,

ik heb een sony vaio vgn serie. hij is ongeveer 2,5 á 3 jaar oud. sinds ongeveer een maand komen er steeds meer problemen:
-word heel erg heet, kan hem niet eens meer vasthouden(hij blaast nog wel warme lucht).
-internet reageert vaak niet meer.
-maakt een raar geluid wat uit de laptop komt niet uit de speakers ofzo
-sluit zichzelf soms af(ter bescherming van schade:confused:)
-soms bij het opstarten start het scherm niet op dan moet ik hem ongeveer 3x resetten voordat die weer werkt.
-en ook loopt hij erg vaak vast.

wat denken jullie, is dit makkelijk te maken? of word het tijd voor een nieuwe computer?

mvg stef

het lijkt me sterk dat alles hiermee is opgelost of wel?

Absoluut wel. Als er teveel stof in zit dan kan de processoren zijn warmte niet afvoeren. Wat er dan gebeurt weet je ondertussen!

Ron

nou het stof is eruit gehaald.
en ik ben er mee naar een icter gegaan om te vragen of hij er wat aan kon doen.
nu blijkt dat er een bestand beschadigd is waardoor hij niet meer opstart. nu heb ik naar sony gebeld(meerdere keren:confused:) maar ik krijg niemand aan de telefoon of ook maar iets van nuttige informatie.

iemand nog ideeen?

alvast bedankt

Hallo,

Je zou het onderstaande nog kunnen proberen

Opstarten van de XP/vista CD, kiezen voor R(epareren), de herstelconsole gebruiken (http://support.microsoft.com/kb/307654/nl , scroll naar: de herstelconsole gebruiken).
Wel de opstartvolgorde aanpassen in je bios.Dus cd/dvd speler als eerste.

Trommel achter de prompt: chkdsk /r en klik op enter.

Als dit proces klaar is trommel je: fixboot weer: enter.

Dan: exit

Mocht je niet in het bezit zijn van een cd dan bij iemand even 1 lenen.

Laatst bewerkt:
nou dat met de xp cd is al geprobeerd, maar is niet mogelijk omdat er een sata hdd in zit, dus dan werkt dat niet.

en een cd van vista kan ik ook niet aankomen. (de icter waar ik het over had is mijn schoonbroer maar woont in duitsland en was dit weekend toevallig even op bezoek)

was dit de enige moglijkheid of is er misschien nog iets anders te proberen?

Mocht je dus op xp draaien dan heeft een vista cd sowieso geen zin.

Ik reageer dus op het feit dat jezelf aangeeft dat er een bestand zou missen.Dan is dit idd de enige oplossing.Een repair dus.

Al eens aan een nieuwe installatie gedacht?

EDIT:Heeft laptop een IDE modus in bios?

Laatst bewerkt:
hallo frank,
heel erg bedankt alvast voor je snelle reacties steeds.

wat bedoel je precies met een nieuwe installatie?
een nieuwe pc? of gewoon alles er opnieuw op knallen?

ja dat zou kunnen.

ik weet niet of dit moeilijk is? en wat ik hiervoor allemaal nodig heb?
en hoeveel het kost(A) (wil namelijk over een paar maanden een nieuwe desktop kopen als ik genoeg geld heb) dus als het veel kost kan ik dat beter meteen investeren in de nieuwe desktop.

Als goed is kost het je niets:D

Ik weet niet of dat je een recovery hebt op die latop?Dan zou je door middel van een toetscombi de laptop terug kunnen zetten naar het moment zoals die dus uit de winkel kwam.Moet je wel rekening houden dat je alles kwijt bent dus mocht je foto's,muziek etc hebben dan moet je die eerst op een stick,cd of externe schijf zetten.
Ga je met een cd installeren dan opstarten vanaf die cd.(bij xp dan eerst sata drivers intregeren/of bios aanpassen naar IDE mode en ook je data veilig stellen.)

Dus dan je OS installeren,alle drivers en je hebt weer een schone laptop.
Je key staat onder op de laptop?

nou dat is dus al geprobeerd, door de icter. maar hij start nu niet meer op omdat dit bestand beschadigd is:
/windows/system32/drivers/pci.sys

dus ik denk dat die mogelijk ook afvalt?

Je kunt nog in bios komen?

(delete toets herhaaldelijk indrukken tijdens de opstart)

dat weet ik niet?
zou je me misschien kunnen vertellen hoe dit werkt?

ik heb het geprobeerd maar ik krijg nergens iets van een recovery?

De info die ik nu heb gevonden over een sony vario recovery is dat toen je de laptop kocht een recovery cd had moeten maken.Is dat gebeurdt?
Wat staat er orgineel op die laptop?xp/vista?En wat staat er nu op?

nee er is geen recovery cd gemaakt.
er staat orgineel vista op en nu nog steeds.
maar daar heb ik geen cd van en kan ik ook niet aankomen.

Een vista cd lenen bij buren,vrienden,schoolmaatjes,opa en oma,desnoods de koningin,downloaden etc etc.
(moet wel dezelfde versie zijn btw.dus heb je bijv premium dan ook een premium cd)

BTW: mocht je aan een vista cd kunnen komen dan zou je eerst de repair optie nog kunnen doen.
In dit geval had de poging van je met xp cd sowieso niet gekunnen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan