veel problemen met windows vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0175

Banned
Lid geworden
21 feb 2007
ik heb drie spellen die niet (helemaal) werken onder windows vista namelijk rayman 3, deze werkt wel maar het beeld is heel raar onder windows xp draaide deze gewoon goed
en rollercoaster tycoon wanneer ik op setup.exe klikt gebeurt er gewoon niets
deel 2 en 3 van rollercoaster doen het gewoon
en need for speed high stakes start niet op ik heb er wel patch voor maar die is voor windows xp
ook nog de kop en microfoon aansluiting aan de voorkant van mijn pc werkt niet de nieuwste vista compatible drivers van de realtek geluidskaart zijn geinstalleerd de aansluitingen aan de achterzijde werken gewoon maar de kabel van m'n oordoppen is eigenlijk te kort
volgens de instellingen bestaan er geen front aansluitingen voor geluid
en een heel vervelend probleem met de taakbalk deze word regelmatig heel raar knoppen vallen weg of vallen onder de starknop ik moet me dan weer afmelden
internet explorer 7 werkt niet door een invoegtoepassing: morpheus toolbar maar deze staat allang uitgeschakeld
regelmatig verdwijn de muispijl vooral na het spelen van een dos game.
hij verward pictogrammen met elkaar.

Eerst even over de spellen, zijn die wel Vista Compatible dan????
En die patch voor Need for Speed nodig omdat het niet de legale versie is?

En die Morpheus Toolbar staat bekend als Adware, zou ik niet alleen uitschakelen, maar helemaal verwijderen en daarna scannen met Adaware en Spybot!

-

rayman 3 is xp compatible
rct zou ik niet weten maar het is een versie met 2 uitbreidings paketten dus je zou zeggen dat hij in elk geval wel xp geschikt gemaakt is.
die nfs high stakes is wel illegaal ja
die morpheus toolbar heb ik verwijdert internet explorer werkt weer

Laatst bewerkt:
Tsja,

Dat zijn dan eigenlijk geen problemen met Windows Vista...

Rayman en Rollercoaster Tycoon zijn allebei niet geschikt voor Vista, dus logisch dat het niet werkt. En dat geldt ook voor een illegaal spel, dus er valt hier weinig te helpen.

Terug naar XP dus, wanneer je de spellen graag wilt spelen!

Had je deze al gebruikt?

Overigens kun je met de compatibiliteitsmodus een hoop oplossen, heb tot nu toe nog geen game, die niet gespeeld kan worden, alhoewel ik zelf geen gamer ben.

Had je deze al gebruikt?

Overigens kun je met de compatibiliteitsmodus een hoop oplossen, heb tot nu toe nog geen game, die niet gespeeld kan worden, alhoewel ik zelf geen gamer ben.

Misschien een beetje off-topic, maar ik heb echt respect voor de kennis en kunde van Lange Pier.:thumb:

Misschien een beetje off-topic, maar ik heb echt respect voor de kennis en kunde van Lange Pier.:thumb:

Dat is inderdaad zwaar off-topic :eek: , heb ook respect voor jou hoor, en iedereen die voor anderen een werkende oplossing probeert aan te dragen, en ook voor degene die zelf onderzoekt, probeert en zelf nadenkt, al is de kennis minimaal, want die komt dan wel.

-

het updaten van windows gaat automatic in vista dus ga ik ervanuit dat deze update is geinstaleerd
dat van die compatibiliteitsmodus heb ik al lang geprobeerd (kan ik zelf ook nog wel bedenken hoor!)

Tja, als er van uitgaat heb je natuurlijk ook bedacht om dat te controleren, tevens kun je dan gelijk een oplossing voor je probleem bedenken.

Google ook nog even.

En hier ook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan