Veel spam verstuurd via mijn hotmail

Status
Niet open voor verdere reacties.

navavista

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2008
Hoi allemaal,

Iemand gebruikt zonder mijn toestemming mijn e-mail adres om spam naar mensen te sturen in mijn addressenlijst. Het gebeurt niet rechtstreeks vanuit mijn e-mail zelf, want dit heb ik al gechecked. Het betreft hier reclame materiaal en mijn mail wordt daarbij als afzender gebruikt. Ik heb al een mail gestuurd naar de provider waar het vandaan komt en die mijn e-mail voor deze spam gebruikt. Weet iemand misschien wat ik kan doen om dit probleem op te lossen? Eén van de suggesties luidt vaak dat je je wachtwoord moet veranderen, alleen helpt dit niet in alle gevallen. Mijn vraag is wat ik kan doen, om er voor te zorgen dat anderen geen spam meer versturen naar mensen in mijn addressenlijst, terwijl dit niet rechtstreeks via mijn e-mail gebeurt?

Verder vroeg ik mij af of er programma's zijn om je e-mail te beschermen tegen dit soort Spam acties en andere junkmails. Zowel tegen het versturen van Spam, waarbij jou e-mailaccount wordt gebruikt als tegen het ontvangen van Spam of junkmail op je e-mail adres.

Groetjes,

Navavista

helaas kun je hier helemaal niets aan doen.
Je Adres is blijkbaar gespoofd en wordt nu gebruikt om spam te verzenden.

Je paswoord veranderen heeft alleen maar nut als het echt daadwerkelijk verstuurd wordt uit je hotmail en je geeft aan dat dat niet het geval is.

"spamm bedrijven" gebruiken gewoon proggies waar je een afzender adres zelf in kan vullen. Je mailadres + adresboek staat vast ergens ergens op een lijst.
Dit probleem doet zich vooraal voor bij hotmail

Langleve internet spamm

inderdaad de enige oplossing en je contacten zeggen je oude email te blokkeren

Zijn er echt niet andere mogelijkheden voor mij om dit probleem op te lossen? In elk geval heb ik nu mijn wachtwoord verandert en mijn e-mail adres verandert. Alleen weet ik niet of dat zal helpen. Wat zijn de andere opties om dit probleem op te lossen?

Dat klinkt niet erg overtuigend! Op een andere site; waar mensen met hetzelfde zitten zeggen ze dat die er wel zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan