Veel stof in PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kuifje_007

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2004
Ik had deze week veel problemen met mijn PC. Hij startte elke keer op. Bij het opstarten kreeg ik steeds een blauwe scherm met een foutmelding over geheugenfout. Toen heb ik mijn PC opengemaakt en ik schrok dat er zoveel stof in mijn PC ligt. Ik heb alles gestofzuigt (mag dat wel??) en sindsdien heb ik geen problemen meer. Is dat normaal dat mijn PC zoveel stof binnenkrijgt en moet ik dus regelmatig de behuizing van mijn PC openmaken en stofzuigen?? Er is geen slot achterkant open of zo.

hij staat vast op de grond? Een pc trekt stof aan net zoals een tv. Stofzuigen is echt totaal geen aanrader, grote kans dat je iets beschadigt of verstoord in het elektrische deel van je PC.

Je kan beter met een zachte kwast je pc stof vrij maken.

Het is normaal dat je pc stof aantrekt/zuigt. Sommige onderdelen in je pc mogen niet te warm worden en worden gekoeld door ventilators (fan). Een "nadeel" van de fan is dat er continu een luchtstroom is die door de pc gaat met ook wat stof. Deze slaat dan neer op de bladen van de fan en omgeving. Mijn ervaring is om minimaal 1 x per jaar de pc aan de binnenkant te reinigen. Maar lees deze link maar eens aandachtig door:

http://www.planet.nl/planet/show/id=74274/contentid=575307/sc=d1579b

Rimsic zei:
hij staat vast op de grond? Een pc trekt stof aan net zoals een tv. Stofzuigen is echt totaal geen aanrader, grote kans dat je iets beschadigt of verstoord in het elektrische deel van je PC.

Je kan beter met een zachte kwast je pc stof vrij maken.

Nee, hij staat gewoon op de tafel, naast de beeldscherm.

Oei, ik heb al stofgezuigd. Gelukkig is er niets stuk. Bedankt voor jullie tips!

neem de volgende keer een compressor heb je die niet paar busen perslucht kopen,
en gewoon uit blazen buiten zo dat je niet stikt van het stof in huis en je longen :D

Wat ook een aanrader is, is om te zorgen dat er een goede doorstroming is in je PC.
Als je aan de achterkant een fan hebt die de lucht uit de kast blaast, moet je aan de voorkant of zijkant (zijn mooie panelen voor) een fan plaatsen die verse lucht de kast in brengt.
Een dualfan PSU (voeding) neemt de lucht die de processor fan uitblaast mee naar buiten, dus een betere doorstroming.
Heb je alle fans tegen elkaar instaan dan gaat het fout.
Alles naar binnen vormt stofophoping en hitte opbouw.
Alles naar buiten is op zich niet zo'n ramp, maar de hitte blijft hangen (in mindere maten)
Je kunt op de zijkanten van de fan twee pijltjes zien, eentje in de lengte van de fan en een in de dikte van de fan.
Die eerste geeft de draairichting van de fan aan, de tweede de luchtstroming.
Als dat pijltje naar de binnenkant van je systeem wijst, dan blaast het lucht IN je PC.
Staat het naar buiten gericht, dan blaast het lucht UIT je PC.
Kom je er niet uit dan kan je lokale computer-boer je vast helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan