Veel te hard geluid uit speakers

Status
Niet open voor verdere reacties.

koenster

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2009
Hallo allemaal,

Ik heb een philips AMBX set gekocht, en daar zitten ook speakers in. Als ik een liedje luister bijv. via mediaplayer dan is het geluid heel hard terwijl het geluid van windows op 2 (van de 100) staat en dat van mediaplayer op 1 (ook van de 100) staat. Wat doe ik verkeerd? Alles is goed aangesloten (hoewel ik niet 100% zeker weet in welke audio ingang de speakerset moet.....)
Groeten,

Koen

Laatst bewerkt:
Hallo,

Mijn geluidskaart is een nVIDIA MCP61 - High Definition Audio Controller. Het is een standaard geluidskaart die aan het moederbord vast zit (geen PCI).
Gr.
Koen

Hoi,

Ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig oplossingen weet...
Alleen de vraag wat voor instellingen jij hebt, bij mij staat ALLES op 100% en is het geluid zo verschikkelijk zacht...
Als ik de speakers op mijn I-pod aansluit moet ik het volume van mijn I-pod op de helft zetten omdat ik anders doof word, zo hard kunnen die speakers...
Op mijn computer hoor ik vrijwel niks.

Tip voor jou: een andere mediaplayer installeren (I-tunes ) en kijken of die beter reageert (ik had vroeger op XP mediaplayer die niet reageerde op geluidsnivaeu aanpassen...)

Succec,

Radicalgamer

EDIT: hoeveel kost zo'n setje ongeveer (philips AMBX)?

Laatst bewerkt:
Hallo Radicalgamer,
Ik gebruik windows media player, maar in windows zélf zit staat het volume óók op 2 (van de 100), dus het ligt niet aan windows media player.
Ik kon géén AMBX set meer nieuw vinden, is (bijna) niet meer nieuw te koop, dus ik heb er een via marktplaats gekocht. Dat heeft me iets van 70 euro gekost. Dat is er dan een met tril-, en windeffecten. (waar je wel op moet letten, is dat je niet alle games met wind- en trileffecten kan spelen, hier kan je zien welke wel en niet: http://www.ambx.com/wiki/List_of_compatible_games ) Maar áls het werkt is het wel heel vet. (vooral bij Far Cry 1 :thumb:)
Gr,

Koen

Hoi Koenster..
Heb je ondertussen al een oplossing?
ik heb nml hetzelfde probleem...
ik kon eerst lekker relaxed gamen.. maar dit slaat werkelijk alles!
Veeeel te hard geluid uit de speakers terwijl alles op 1/100 staat!
Greetz,
R03l4nd

Hallo, ik heb nog geen oplossing. En die komt waarschijnlijk ook nog even niet want m'n computer is kapot :(
Groeten
Koen

Ah dat is minder!
RIP :P

maar ik heb Philips ondertussen gemaild... ik hoop dat ik wat reactie te horen krijg!
Greetz

Oke,
Als je reactie krijgt, zou je dat dan even tegen mij willen vertellen? (Altijd handig)
Groeten,
Koen Heemskerk

eey
Je moet wel weten dat bij de de boxen de software heel belangrijk is. Als de volume knop op de boxen niet samen werkt met windows. Bij mij als je aan de volume knop draait moet dat ook te zien zijn in windows.

Hallo,
Mijn computer doet het weer!
Maar, ik zie gewoon in Windows als ik hem harder zet enzo. (gewoon in dat speakertje in de taakbalk.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan