veel te hete cpu

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik opperde dit niet voor niets, dat is eigenlijk de enige manier om de boel goed schoon te maken en gelijk het contact tussen cpu en koelblok te verbeteren.

Dat snap ik, maar ik ben geen expert op dit gebied, en ik weet niet precies hoe ik mijn fan loshaal, aangezien hij met een vervelend clipje werkt. Denk je dat het veel rendement oplevert om hem helemaal open te halen, want anders lijkt het me niet verstandig om te doen, aangezien ik niet weet of ik het goed doe/kapot maak.

Je hebt 2 handen, een paar ogen, hersenen, waar liggen je beperkingen?:)
Gewoon goed kijken en niets forceren.

Zal ook vast wel in de manual staan hoe hij erop moet, dan doe je het omgekeerde.

er zit een vervelende stang in mijn pc die heel vreemd vast zit, dus ik kan niet goed kijken, maar ik zal inderdaad eens de manual bekijken, nog helemaal niet aan gedacht :o

ik ben van mening dat wanneer er geen problemen zijn met de cpu of ventilator je nimmer dat gedeelte moet losmaken..

met een spuitbusje kan je overal goed bij komen..
Zeker voor iemand die dit klusje nooit heeft gedaan vind ik dat je niet als advies moet geven, haal maar een busje zilverpasta en smeer maar lekker in..

De cpu draait, de ventilator ook, waarom dan de ventilator van de cpu afhalen? Pas als laatste redmiddel zou ik het vervangen van koelpasta aanraden.

Niet alleen de ventilator van de cpu is belangrijk voor een goede temperatuur, ook die van de case etc.. Kijk dan ook eens naar de andere ventilatoren (bijvoorbeeld van de power en videokaart..)

temperatuur processor

Ik vond :

VUISTREGEL:

processor 55-60
moederbord 35-40
harddisk 40-45

(alles graden Celsius)

Is dat correct?

En zo heeft iedereen zijn eigen mening, overigens wordt er nergens gesproken over zilverpasta.:rolleyes:

En een koelblok goed schoon maken lukt je zelfs niet met een compressor, en dan zal er echt een doekje met het liefst wasbenzine doorheen moeten, stof blijft daar niet zomaar zitten, het plakt door allerlei stofjes die in de lucht zweven, indien er gerookt wordt is het plakken ervan nog erger.

Krijg er hier gemiddeld 3 per week en heb een compressor, leuk voor het groffe werk.

PS, ook wel grappig, 24 reply's voor een probleem van niks.:cool:

Laatst bewerkt:
alles is op een juiste temperatuur, alleen de cpu is wat aan de hoge kant. Maar kan je met zo'n spuitbuis echt alles schoonmaken? want ik heb alles wat ik met een kwastje/wattestaafje kon bereiken schoongemaakt, is er dan nog veel over?

edit: @ Lange Pier: voor mij was dit wel een probleem, dus om nou te zeggen dat het niks was ;)

Dat komt omdat iedereen zich ermee bemoeit en een andere mening heeft.:shocked:

En een probleem? dat bestaat niet, het is een uitdaging.:cool:

TS, als je tevreden bent, prima, succes.:thumb:

mijn probleem lijkt opgelost te zijn, bedankt voor alle replys :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan