veel te snel internet, hoe kan dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bassie9

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Hallo,
Ik zit al een paar maanden met een vraag, het is geen probleem maar ik vraag het me heel erg af. Ik heb thuis internet van UPC, 50 Mbps download en 2.5 Mbps upload. Als ik een speedtest doe op mijn mini-laptopje (HP Mini 210-2001SD) kom ik vaak uit boven de 100 Mbps, terwijl de upload gewoon rond de 2,5 Mbps ligt. Ik kwam net uit op 107 MBps op de UPC speedtest. Mijn record is 206,51 MBps. Hoe kan dit? Op andere computers/laptops kom ik uit op 44-48 Mbps. 's Ochtends is het internet het snelst, vaak kom ik dan rond de 150 Mbps uit. 4 van de 5 tests die ik doe zijn boven de 100 Mbps.

Hoi,

Had ik dat maar:d:d maar geen mb en mbps vergissing?

Laatst bewerkt:
@modag: Gewoon wat er bij de meeste internetsnelheid staat. Dus ook op deze. Er staat bij: Mbps.

@aymar: Ik gebruik altijd WiFi. Maar hoe dichter ik bij de modem/router ga zitten, hoe sneller het wordt. Vaak scheelt dat wel 20 Mbps.

Wow, dan was een gratis full hd natuur film echt binnen 2 sec klaar. Ik zou niks zeggen tegen upc :P

Het kan ook zijn dat je een ander abonnement op je modem hebt staan dan je voor betaald of UPC is weer een test aan het uitvoeren.
Kijk eens in Mijn UPC op www.upc.nl wat voor abonnement daar staat dat je volgens hen zou hebben. Komt het niet overeen met wat je zou moeten hebben, dan kan je het beste even contact opnemen.

Nou, aangezien mijn ouders en mijn andere laptops wel 50 meten zou het wel kloppen, bedankt allemaal voor jullie reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan