Veel te veel cache geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lionlake

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2008
Goed, ik heb niet zo lang geleden in mijn pc 6 gb RAM-gezet.
Ik draai windows 7 ultimate 64-bit versie en heb 6gb DDR2 geheugen. Nu keek ik eens bij taakbeheer en ik zag dat er belachelijk veel geheugen in cache zit. Ik heb er even een screenshot van gemaakt wat de verdeling ongeveer is(zit als het goed is in de bijlage). Nu mijn vraag, is het heel erg als er veel geheugen in cache zit (want ik heb zeg maar wel veel geheugen nodig) en zo ja, hoe kan ik dat enigszins opschonen?

Bijlagen

• Cache-geheugen.GIF
    Cache-geheugen.GIF
    16,3 KB · Weergaven: 135
Die waarde achter 'In cache', die in feite de hoeveelheid door programma's te gebruiken ram aangeeft, is juist wel handig, het geeft snellere toegang tot van alles en nog wat. Windows heeft dat geheugen dan weliswaar gevuld, maar kan dat op elk moment vrijgeven als programma's daar om vragen.

Dus het maakt verder niks uit? Want ik probeer in Oblivion 30.000 watermeloenen tegelijk te spawnen(klinkt vaag, dat weet ik) en dan heb ik echt ontzettend veel RAM-geheugen nodig. Het lukte me niet helemaal en ik ga ervan uit dat het niet aan mijn videokaart of processor ligt(ik heb een AMD X4 3200Mhz processor en de HD5850 ATI videokaart). Daarom wou ik weten of ik al mijn geheugen gewoon kan gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan